موسیقی ایده آل: در پی شکایت استاد ابراهیم قنبری مهر و درخواست ایشان برای ابطال سند ثبت اختراع ” روان کوک ” سنتور،  بیش از هفتاد تن از اساتید، نوازندگان سنتور، سازندگان ساز، اساتید دانشگاه و دیگر هنرمندان و متخصصین، در نامه ای به وی تاکید کردند که ” روان کوک ”  اولین بار توسط داوود شیرازی اختراع و تولید شده است.
در قسمتی از این نامه آمده است: ” همانطور که ما خود را موظف می دانیم از زحمات و خدمات حضرتعالی تشکر و قدردانی بنماییم، لذا به عنوان بخشی از جامعه هنری می بایست از هر قدم مثبتی که اشخاص با استعداد و مبتکر در زمینه سازسازی بر می دارند ، حمایت نماییم ، زیرا آگاهیم که ابطال این زحمات نتیجه مطلوبی در رشد و پیشرفت این صنعت که همواره مورد بی مهری قرار گرفته ، نخواهد داشت. در روزگاری که ما حمایتگری جز خودمان نداریم ، این گونه اقدامات میتواند تیشه ای باشد به ریشه ی درختی که خود شما سال ها در جهت پرورش آن کوشش کرده اید.
علاوه بر این که دیدن و شنیدن فایل های صوتی و تصویری جلسات شما استاد گرامی و آقای غلامی شیرازی، هیچ شک و شبهه ای در روشن شدن حقیقت باقی نمی گذارد و با توجه به اینکه هر کدام از ما ، از دور یا نزدیک شاهد رشد و نمو تدریجی روان کوک و ایجاد این تغییر اساسی در ساختار سنتور توسط آقای داوود غلامی شیرازی بوده ایم، معتقدیم این یک کار مقطعی و ناگهانی نبوده که بتوان گفت ، که از کسی سرقت گردیده و به جامعه هنری عرضه شده باشد. از آن گذشته ایشان این کار را به صورت کاملا علنی انجام داده اند و ما شاهد زحمات ایشان بوده ایم.”
اردوان کامکار، پشنگ کامکار، جواد بطحایی، پـدرام درخشـانی، رضـا صلاحـی، میلاد کیایی، مسعود شناسا، محمدرضا ایلـدار ژالـه ، علی زندوکیلی و پدرام درخشانی از جمله افرادی هستند که این نامه را امضا کرده اند.
روان کوک نسل جدید گوشی‌های سنتور است که تحقیق و توسعه آن از سال ۱۳۸۴ توسط «داوود شیرازی» در پژوهشکده سنتور آغاز شد و در سال ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۴۴۴۲۷ در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی به عنوان اختراع ثبت شد. روان‌کوک درصد زیادی از مشکلات کوک سنتور را حل کرده و بر روی سنتورهای اکثر سازندگان سنتور نصب گردیده و یک مشکل همگانی را حل کرده است، و با نصب آن بر روی سنتور شاهد بهینه سازی کوک سنتور به مقدار زیادی خواهید بود.
در سال نود و هفت آقای قنبری مهر طی یک شکایت خواستار ابطال سند ثبت اختراع ” روان کوک ” شدند.

ravankookj

انتهای خبر/

Leave a Reply

Your email address will not be published.