موسیقی ایده آل : گروه «همنوازان ایران» قصد دارد، رویکرد جدیدی به مبحث چند صدایی در موسیقی ایرانی را در اجرای خود در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر ارائه دهد.
به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، گروه «همنوازان ایران» به سرپرستی کاوه پیمان از شهر شیراز در این دوره از جشنواره حضور دارد و در بخش رقابتی گروه‌نوازی کلاسیک ایرانی به روی صحنه می‌رود. 
کاوه پیمان درباره برنامه‌هایی که در جشنواره امسال اجرا می‌کنند، گفت:‌ قطعاتی که ما در جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهیم کرد، در آواز دشتی است و مقدمه‌ای دارد که بر خلاف مقدمه‌های رایج در رپرتوار موسیقی ایرانی که با تمپو پایین آغاز می‌شوند، بسیار چابک‌تر است و مخاطب را با فضایی متفاوت روبرو می‌کند.
این هنرمند درباره رپرتوار اجرایش بیان کرد: در این کنسرت تصنیفی را با شعری از حافظ اجرا خواهیم کرد که خودم آن را تنظیم کرده‌ام. تنظیم این قطعه با تنظیم‌های متداولی که در موسیقی ایرانی رایج بوده، متفاوت است. 
وی افزود: سرود «وطن» با شعری از اقبال لاهوری قطعه دیگری است که تم ملی و میهنی دارد و در تنظیم این قطعه تلاش کرده‌ایم، رویکرد متفاوتی به چندصدایی در موسیقی ایران ارائه کنیم. 
کاوه پیمان درباره دیگر قطعات اجرایی گروه «همنوازان ایران» در جشنواره موسیقی فجر گفت:‌ تصنیف «کجایی» با شعری از عراقی یکی دیگر از قطعاتی است که در جشنواره اجرا خواهیم کرد و در تنظیم این تصنیف سعی کردیم، از ریتم‌های جدیدتری استفاده کنیم که به آن تازگی خاصی داده است. 
سرپرست گروه «همنوازان ایران» درباره رویکرد جشنواره موسیقی فجر مبنی بر جوانگرایی و توجه به جوانان اظهار کرد:  این رویکرد جشنواره موسیقی فجر مفید است زیرا دلیلی وجود ندارد که پیشکسوتان هنر موسیقی بخواهند، وارد رقابت شوند. پیشکسوتان جایگاهشان مشخص است و این فضا بیشتر مستلزم حضور جوانان است. 
کاوه پیمان نوازنده تار در پایان از محمدرضا عطار (سنتور)، پیمان لردی فرد (تار)، مهدی زارع (بم تار)، خشایار طیار (کمانچه)، کیوان ولدان (کمانچه آلتو)، محمدکریم ابراهیمی (تنبک)، علی نصیری‌فرد (دف) و محمد ذاکرحسین (آواز) به عنوان هنرمندانی یاد کرد که در بخش رقابتی گروه نوازی کلاسیک ایرانی سی‌امین جشنواره موسیقی فجر او را همراهی خواهند کرد.
گروه موسیقی «همنوازان ایران» یکی از گروه‌های موسیقی فعال در شهر شیراز است که تاکنون کنسرت‌هایی را با آواز وحید تاج و علی زندوکیلی برگزار کرده است. این گروه در اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در شهر شیراز نیز به روی صحنه رفت.
سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می شود.
علاقمندان می توانند اخبار مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.