موسیقی ایده آل: سعید نایب محمدی که با گروه فیه ما فیه یکی از شرکت کنندگان بخش نسلی دیگر در جشنواره امسال موسیقی فجر است، از رویکرد این گروه به موسیقی کهن ایرانی و بخصوص موسیقی دوره تیموریان خبر داد.
به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، در بخش نسلی دیگر که چهارمین سال است در جشنواره برگزار می‌شود گروه نوازی و تکنوازی‌های متعددی توسط جوانان اجرا می‌شود. 
 سعید نایب محمدی درباره گروه فیه ما فیه گفت: سال ۸۱  گروه موسیقی فیه ما فیه را تشکیل دادیم و امسال قرار است با موسیقی متفاوتی در جشنواره حضور داشته باشیم. 
این هنرمند جوان که معتقد است فیه مافیه فقط نام گروه نیست بلکه نگرش این گروه به موسیقی را تشریخ می‌کند درباره عنوان گروه توضیح داد: فیه مافیه به معنای «در اوست آنچه در اوست»، به عنوان یک مفهوم در کار گروه مصداق پیدا کرده و طی این سال ها بسته به احساس و حال هوایی که داشته‌ایم محتوا  و آثارمان نیز تغییر کرده است.
وی توضیح داد:  در اجرای امسال به غیر از من که عود می‌نوازم، مهدی امامی خواننده گروه و حمید قنبری نوازنده سازهای کوبه‌ای هنرنمایی خواهند کرد. قطعات این اجرا برمبنای نگرش من به موسیقی کهن ایران و با تمرکز بر روی مولفه های  قدیم موسیقی ایرانی بخصوص دوره تیموریان ساخته شده است. 
نایب محمدی درباره شرکت در بخش نسلی دیگر جشنواره موسیقی فجر گفت: سال گذشته به عنوان تماشاگر بیننده برگزاری این بخش جشنواره بودم و مهمترین نکته‌ای که توجه مرا به خود جلب کرد نظم ویژه‌ای بود که در برگزاری این اجراها وجود داشت و هنرمندانی که در این بخش شرکت کرده بودند همگی از جوانان موجه و حرفه‌ای موسیقی ایرانی بودند. 
سرپرست گروه فیه ما فیه در ادامه گفت: یکی دیگر از دلایلی که مرا ترغیب به شرکت در جشنواره کرد فراهم شدن فضایی  برای برگزاری یک اجرا فارغ از هیاهوهای مرسوم است. ما در شرایطی کار می‌کنیم که امکان برگزاری کنسرت آن هم برای موسیقی ایرانی و هنرمندان کمتر دیده شده، دشوار است. وی تصریح کرد: موسیقی ایرانی مخاطب خود را می‌طلبد و زمانی این امکان فراهم باشد و مخاطب مشتاقانه پای اجرا بنشیند، یعنی فرصتی فراهم شده که ما آن را از دست نخواهیم داد.  
نایب محمدی همچنین درباره حضور در کنار دیگر هنرمندان در جشنواره فجر گفت: در بخش نسلی دیگر هنرمندانی شرکت می کنند که هریک به نوعی در موسیقی ایران تاثیر گذار هستند و در این عرصه فعالیت جدی دارند. بسیاری از ما یکدیگر را می شناسیم و با هنر هم آشنایی داریم اما حتی اگر جز این هم باشد می‌توانیم از جشنواره به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و با داد و ستد فرهنگی تجربه کسب کنیم. 
سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.
علاقمندان می‌توانند اخبار مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com و یا در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30  مشاهده کنند.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.