بازیگر سینما وتلویزیون گفت: اعتیاد یک معضل اجتماعی است و تمام ارگان های دولت باید به این موضوع بپردازند.

حسن جوهرچی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه گفت: من متقعدم اعتیاد یک پدیده ومعضل اجتماعی است و همه دستگاه ها و نهادها  حتی  وزارت خانه ها درگیر این موضوع هستند  وهمه افراد جامعه در کنار هنرمندان باید دست به دست هم بدهند تا این معضل را ریشه کن کنیم.

وی درپاسخ به این سوال که نقش رسانه ها و صدا سیما در مقوله اعتیاد زدایی از جامعه چیست گفت: باید رسانه ها با اگاهی رسانی و راه حل نشان دادن  به خانواده ها که چگونه با اعتیاد روبه رو شوند، به جامعه اطلاع رسانی کنند. مخصوصا صدا و سیما که تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبان خود دارد.

همچنین این بازیگر ادامه داد: رسانه های خبری  و خبرگزاری ها و روزنامه ها نیز نقش بسزایی دارند و هر کدام باید به گونه ای از مخاطبان خود مراقبت کنند .

وی درباره برگزاری این گونه جشنوارها افزود: جشنواره ها از جمله جشنواره اعتیاد و رسانه هم نقش و مسئولیتی اساسی دارند و باید مخاطبان را با این معضل بیش از پیش آشنا کنند. همچنین باید این جشنوار ها ادامه داشته باشد و نقشی هرچند کوچک اما موثر در ریشه کنی اعتیاد ایفا کنند.

جوهرچی در ادامه گفت: باید با انجام کارهای فرهنگی در این گونه جشنواره ها به موضوع اعتیاد به صورت ریشه ای نگاه کنیم.

وی در پایان با یک پیام خاطر نشان شد: ما باید درمورد اعتیاد، پیشگیری را از خود و خانواده ی خود شروع  کنیم تا جوانان کشور عزیزمان اگاه تر و عاقلانه تر تصیمیم بگیرند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.