موسیقی ایده آل : اولین دوره ی این جشنواره قرار است که در زمستان امسال برگزار شود و تمامی شاعرانی که دانشجو هستند می‌توانند در آن شرکت کنند. جشنواره در سه قالب کلی شامل ۱- شعرکلاسیک ۲- شعر آزاد ۳- شعر محاوره یا ترانه است. دوستان می‌توانند آثار خود را تا اواسط بهمن ماه سال جاری نسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام کنند.

این جشنواره که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار خواهد شد با هدف شناسایی دانشجویان مستعد و هنرمند در زمینه ی ادبیات آغاز به کار کرده است و با توجه به اینکه یکی از مهمترین دغدغه هایی که هر انسانی ممکن است داشته باشد ، حس میهن دوستی است؛ به همین دلیل اولویت اصلی ما برای اولین دوره این جشنواره "ایران من" بود.

نحوه ی ثبت نام و ارسال آثار به این ترتیب است که عزیزان می توانند به سایت جشنواره به آدرس
  IRANEMAN-AZAD.COM  تشریف ببرند و با وارد کردن مشخصات ثبت نام را انجام دهند و آثار را همانجا بارگذاری کنند.
یکی از مهمترین فاکتورها برای بررسی آثار در مرحله نهایی این است که برگزیدگان مدارک و مشخصات مبنی بر دانشجو بودنشان را در وقت معین برای ما بفرستند. در غیر این صورت آثار آنها کنارگذاشته خواهد شد؛ چون اولویت ما شعر دانشجویی است.در زمینه داوری جشنواره هم سعی شده از بهترین ها در هر بخش استفاده کنیم که هرکدام برای خودشان فعالیت هایی مستقل و تلاش هایی حائز اهمیت داشته اند .ازبین داورهایی که پیشنهاد شده بود بررسی هایی انجام گرفت و در نهایت در بخش ترانه، از جناب آقای دکتر افشین یدالهی دعوت کردیم که یکی از سرشناس ترین ترانه سراها هستند و فکر می‌کنم اکثر ایرانی ها با ترانه(وطنم) از ایشان با صدای سالار عقیلی خاطره های خوبی داشته باشند. همچنین در بخش شعر کلاسیک ، غلامرضا طریقی از غزل سرایان شناخته شده هستند و بارها در جشنواره های مختلف هم به عنوان برگزیده و هم به عنوان داور حضور داشته اند و ازاین لحاظ دارای تجربه کافی می‌باشند و در نهایت هم در بخش سپید‚ آقای مهدی اشرفی با توجه به تسلطی که براین حوضه دارند دعوت شدند تا در کنار ما باشند.

اختتامیه در اواسط اسفند ماه در دانشگاه  آزاد واحد تهران جنوب برگزار خواهد شد. در هربخش سه اثر را به عنوان آثار برتر معرفی خواهیم کرد که به ترتیب به نفرات اول تا سوم :
– لوح تقدیر‚ تندیس جشنواره  و مبلغ هشت میلیون ریال 
– لوح تقدیر و مبلغ  پنج میلیون ریال
– لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال 
تعلق خواهد گرفت. ضمنا در هر بخش از تعدادی از دانشجویانی که کاندید شده بودند نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.
 در نهایت مجموعه ی آثاری که به مرحله ی نهایی راه پیدا می‌کنند، توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در کتابی با همین نام  گردآوری خواهد شد و دراختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت 

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.