موسیقی ایده آل : کنسرت ارکستر سازهای بادی تهران به سرپرستی « سینا ذکایی » و رهبری « جاوید مجلسی » طی دوشب ۲۷ و ۲۸ آذر ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد . این کنسرت که در دهمین سالگرد آغاز به کار این گروه و تحت عنوان «فوتِ ده سالگی» برگزار شد ، مروری بر بهترین و پر مخاطب‌ترین قطعات اجرا شده در طول ١٠ سال گذشته ارکستر بادی تهران بود و قطعات جدیدتر با سولیست‌هایی که برای اولین بار با ارکستر نواختند اجرا شد.همچنین برای اولین بار قطعات ایرانی که تنظیم جز و لاتین شده‌اند اجرا شدند.

ارکستر بادی تهران از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را شروع و کنسرتهای متعددی را در سراسر کشور برگزار کرده است. این ارکستر متشکل از بالغ بر ۲۵ نوازنده می‌‌باشد. از نکات قابل توجه این ارکستر وجود تمامی سازهای بادی در کنار یکدیگر است که نظیر این حرکت در گروهای موسیقی ایران وجود نداشته است.

ارکستر بادی تهران در سال ۱۳۸۷ با همکاری سینا ذکایی ( سرپرست ارکستر )و افشار حشمتیان(مدیر سابق ارکستر) موفق به کسب مقام اول جشنواره موسیقی فجر نیز گردید. همچنین در سال ۹۳ کنسرت ویژه و پرسرو صدای ارکستر بادی تهران با حضور و خوانندگی «عالم قاسم‌اف» سر و صداهای بسیاری را در فضای رسانه‌ای کشور در پی داشت و این کنسرت با استقبال ویژه‌ای از سوی مخاطبان موسیقی رو به رو شد.

در ادامه تصاویری از این کنسرت را از نگاه دوربین « پارسوا پاکیزه » مشاهده می نمایید.

 

 

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.