موسیقی ایده آل – مائده ابوالقاسم : در ابتدا مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم به قرائت آقای محمدی قاری بین المللی  آغاز شد. و در ادامه گروه سرود نوجوانان رضوان سرود جمهوری را اجرا کردند .

شعر منحصر به کسانی که در اکادمی های ادبیات درس خوانده اند نمیشود

 

این مراسم با حمایت های گرانقدر دکتر سید محمد هادی ایازی معاون بهداشت و درمان و آموزش و همچنین رئیس جشنواره شکل گرفت.ایشان در صحبت های خود گفتند که “شعر منحصر به کسانی که در آکادمی ادبیات درس خوانده اند مختص نمیشود در رشته های دیگر از جمله پزشکی وجود دارد همانگونه که مشاهده میکنیم پزشکان در در اینجا نیز نقش های متعددی ایفا میکنند “در ادامه وی افزود

“شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا ما این جشنواره را برگزار کردیم برای چه این کار را میکنیم ؟اینکه در جامعه ی سلامت شعری  یا فیلمی یا حتی موسیقی هم اجرا شود میتواند تاثیر گذار باشد.امیدواریم که این جشنواره ادامه پیدا بکند و همچنین زمینه ای را برای کمک به سلامت مردم ایجاد بکند “

در بخش شعر خوانی این مراسم  شاعران :بهروز یاسمی،فرزانه شریفات،علی محمودی،همایون حسینیان،کاظم حکمت،سپیده اروندی،محمد سعید میرزایی،امیر حسین الله یاری،صابر قدیمی در طی مراسم شعر خوانی کردند.

به مناسبت بزرگداشت استاد شهریار کلیپی از زندگینامه ی ایشان در این مراسم به نمایش در آمد . و یادی از ایشان به میان آمد همچنین نکوداشتی هم برای شاعر به تازگی از دست رفته ی جامعه ی پزشکی دکتر  افشین یدللهی نیز به جا آوردند در این مراسم که آرش یداللهی برادر و ماهرخ یداللهی و خاله ی ایشان حضور داشتند به رسم یادبود لوحی به ایشان عطا کردند .

جشنواره ی ملی جامعه پزشکی با استقبال بی نظیری رو به رو شد.استقبال شاعران نو قلم و حتی شاعران به نامی که دارای کتاب   بودند شعر ارسال کرده بودن و در مجموع هزارو چهارصد شعر ارسال شده بود .

در این مراسم نیز که اختتامیه ی جشنواره است روز اعلام نفرات برتر میباشد .

داوران جشنواره گروس عبدالمالکیان،مهرنوش قربانعلی،هرمز علی پور،غلامرضا طریقی ،محمد رضا شالبافان و کامران رسول زاده بودند که شبانه روز در حال بررسی شعر ها برای انتخاب نفرات برتر جشنواره بودند.

و در آخر نفرات برتر اعلام شدند.

در بخش شعر کلاسیک فارغ التحصیلان پزشکی و رشته های مرتبط نفر اول سپیده الوندی نفر ات دوم سیامک بهرام پرور ،فلورا تاجیک ،زیبا طاهریان بودند. و در بخش شعر کلاسیک دانشجویان پزشکی و رشته های مرتبط نفراول سمیرا سلطانیان ،نفر دوم نیلو فر موسی زایی و نفر سوم حدیث کریم پوریان بودند . و در بخش شعر سپید فارغ التحصیلان پزشکی و رشته های مرتبط نفر اول فرزانه شریفات ،نفر دوم مریم ایازی و نفر سوم محمد کریم جابری بودند . در بخش شعر سپید دانشجویان پزشکی و رشته های مرتبط نیز نفر اول کاظم حکمت ،نفرات دوم آریا رحمانی ،پریسا صالحی ،ساناز ملکی بودند .و در بخش شعر محاوره ی فارغ التحصیلان پزشکی و رشته های مربوطه نفر اول سمانه نوریان قهرمانلو ،نفر دوم ساغر شفیعی و نفر سوم زینب احمدی بودند .

و در آخر بعد از اهدای جوایز داوران پوستر جشنواره را امضا کردند .

و در طی این مراسم کامران رسول زاده شاعر و خواننده با این حال که در کنداکتور برنامه نبود به روی صحنه آمد و قطعاتی را اجرا کرد .و با استقبال حضار رو به رو شد چنان که بازیگر خردسال سارا میرایی به روی صحنه آمد و به دسته گلی تقدیم کرد .از اجرا های دیگر  موسیقی این جشنواره اجرای قطعه ی” لعنت” که امیر عباس گلاب و امین قباد با یکدیگر همخوانی کردند  و قطعه ی “دلخوشی ” و “بریم دریا ” امیر عباس گلاب که با استقبال بی نظیر مخاطبان رو به رو شد .

در انتها بابک جهانبخش به روی صحنه آمد و قطعات “شاید”،”من و بارون “،”حواست نیست ” را با همراهی اشکان موسوی (ویالونیست)و مسعود همایونی(گیتاریست) اجرا کرد و در انتها مراسم با پذیرایی پایان یافت .

همچنین ویدئوهایی از این مراسم را می توانید در کانال تلگرامی موسیقی ایده آل مشاهده نمایید.

در ادامه تصاویری از این مراسم را از نگاه دوربین « سارا شکوهی فرد » مشاهده می نمایید.

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.