موسیقی ایده آل : پس از اجرا در مراسمی با حضور وزیر ارشاد اعلام شد
امید جهان و مهران مستی مجاز شدند، مهدی مقدم شاید

آئین رونمایی از هشت کتاب حجت الاسلام نیکی ملکی در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد در میدان بهارستان فرصتی بود برای معرفی سه چهره موسیقی پاپ که ظاهرا مراحل کسب مجوز فعالیت های رسمی شان را دریافت کرده اند؛ مراسم عصر شنبه پنجم مهرماه با سخنرانی علی جنتی وزیر ارشاد آغاز شد. در پایان صحبت های ایشان «امیر تاجیک» خواننده زیر آسمون شهر  که پس از سالها کم کاری در عرصه تولید آلبوم همچنان خواننده محبوب ارگانی هاست دو قطعه خواند. اما داستان اصلی به امیر تاجیک و حضورش در این مراسم ربطی ندارد. او آلبوم جدیدی منتشر نمی کند و قطعه ای از او هیت نمی شود، چون دوره اش یک جورهایی تمام شده و مشکلی بابت مجوز ندارد. داستان خواننده های ما از جایی آغاز شد رونمایی از هشت کتاب حجت الاسلام نیکی ملکی به پایان رسید. مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفت و طوری سخن گفت که انگار حضور چند خواننده پیش از این غیرمجاز در این مراسم اتفاقی بوده و نیامدن آن ها را روی صحنه حیف دانست: " به شرط حضور جمعیت، دعوت می کنم از نازنین هنرمندی که همین چند هفته پیش از شبکه یک قطعه ای را با عشق به امام رضا تقدیم کرد و این قطعه بازخورد خیلی خوبی هم داشت. او و پدر بزرگوارش به موسیقی اصیل ایرانی ارادت خاصی دارند و حالا با اتفاقات جدید در سبک موسیقی اش مخاطب جوان را هم جذب خود کرده است. پس از این سخنان «امید جهان» روی صحنه رفت تا به اجرای برنامه بپردازد. مجری میگفت این خواننده جوان راه خودش را پیدا کرده و تغییراتی در وی خواهید دید. منظور مجری تغییر سبک خواندن امید جهان از هله دان دان به سبک جدی تری بود. امید جهان رفت روی سن و قطعه «مولا علی» را اجرا کرد. با حضور امید جهان بر روی استیج و خواندن چند ثانیه اول تعدادی از حاضران سالن را ترک کردند. انگار مجری برنامه میدانست که قرار است بعضی از مهمانان بروند که پیش از دعوت بر "به شرط حضور" تاکید کرد. با شروع قطعه دوم «ایران» آنهایی هم که نشسته بودند ناراحتی شان را ابراز کردند و همین امر موجب شد که قطعه دوم ایشان در اواسط کار قطع شود. مجری برنامه گفت که «امید جهان این روزها حواسش به آنچه که می خواند هست» 
***
پس از امید جهان نوبت مهدی مقدم شد که چند سالی است برچسب غیرمجاز از مقابل نامش برداشته نمی شود. مهدی مقدم هم با مقدمه ای از سوی مجری مراسم روی استیج آمد و قطعه «شهید گمنام» و «آب بابا» را اجرا کرد و پس از آن با خواندن غزل شفا جمعیت را تحت تاثیر قرار داد. این اجرا آنقدر به دل روحانیون حاضر در مراسم و وزیر فرهنگ و ارشاد نشسته بود که وقتی مجری برنامه گفت«امید من و تمام جوانان سرزمین همین است که به زودی با تدبیر جناب وزیر و یارانشان در وزرات محترم ارشاد به زودی مهدی مقدم را روی صحنه خواهیم دید» وزیر ارشاد هم سرش را به نشانه تایید تکان داد و مجری هم که بلافاصله گفت«قول مساعدت را هم دادند» که اگر کسی هم سرتکان دادن وزیر را ندیده باشد قول مساعدت داده شده را شنیده باشد. 
***
در پایان این مراسم، خوانندگان حاضر در سالن به اتاق حجت السلام نیکی ملکی رفتند و ما دیگر نفهمیدیم آنجا چه گذشت.
***
مهدی مقدم: مشکل من در حراست است
مهدی مقدم دلیل حضورش در این مراسم را دعوت حجت السلام نیکی ملکی عنوان کرد و درباره حضورش در اتاق ایشان گفت: " ما با هم صحبت کردیم و صحبت هایی هم قبلا شده بود. دوستان در وزارت ارشاد مشکل خاصی با من و دیگر خوانندگان ندارند. درمورد من یکسری بحث است که مربوط به قسمت حراست می شود که آنها باید شرایط را برای ما هموار کنند تا ما بتوانیم کارمان را ارائه بدهیم و تا موافقت آنها نباشد کار گیر است. دوستان قول داده اند که پیگیری می کنند و منصفانه برخورد می کنند. همانطور که گفتم مشکل من بحث ارشاد نیست و حراست باید نظرشان را نسبت به من مثبت کند.
***
امید جهان: آلبومم مجوز دارد، کنسرتم نه
امید جهان درباره حضورش در مراسم رونمایی کتاب های حجت الاسلام نیکی ملکی گفت  که او را هم به این مراسم دعوت کرده اند و حضورش اصلا ارتباطی به گرفتن مجوز نداشته است. چراکه او مجوزهای لازم برای آلبوم اش را گرفته است و قرار است آلبوم مجاز او بعد از محرم و صفر منتشر شود. به این ترتیب یکی دیگر از غیرمجازها هم به جرگه خوانندگان رسمی پیوست. او اعلام کرد که هنوز مجوز کنسرت او صادر نشده. دلیلش هم به نظر خود امید جهان این است که از او چند قطعه شاد و ریتمیک منتشر شده است.  

***

مهران مستی هم مجاز شد

مهران مستی هم یکی دیگر از خوانندگان غیرمجازی بود که در آئین رونمایی کتاب حجت الاسلام نیکی ملکی، در ساختمان فرهنگ و ارشاد حضور داشت و درست با گذشت دو روز از حضورش در این مراسم اعلام کرد که مجوزهای لازم را اخذ کرده است. با او در این باره گفتگوی کوتاهی داشتیم:"حدود یکسال، یکسال و نیم است که برای گرفتم مجوز اقدام کرده ام و به لطف خدا موفق شدم مجوز آلبومم را بگیرم و مسولین ارشاد هم همکاری خوبی با ما داشتند و هیچ مانعی سر راه ما نبود که بخواهد اذیت کند.» او هرگونه ارتباطی میان گرفتن مجوز و حضورش در رونمایی کتاب حجت الاسلام ملکی را رد کرد و گفت:": به دعوت شرکت پنجاه چهل به این برنامه آمدم که اسپانسر آلبوم جدیدم نیز هستند. من سه، چهار هفته قبل مجوزم را گرفتم و ظبق برنامه مان قرار بر این شد چند هفته بعد اعلام کنیم و برای بعد از محرم و صفر آلبوم را پخش میکنیم اما خوانندگانی را که در این برنامه اجرا کردند را نمیدانم شاید آنها داستان های خاص خودشان را داشتند."

 

انتهای خبر / 

منبع : هفته نامه تماشگران  ؛ نویسنده : مریم رفائی

Leave a Reply

Your email address will not be published.