موسیقی ایده آل: امیر سینکی روز جمعه نوزدهم آذر ماه، به عنوان خواننده ای که فعالیت رسمی در حوزه ورزش دارد در برنامه صبح و نشاط حاضر شد و به گفت و گو و اجرای موسیقی پرداخت.

سینکی در این برنامه دو قطعه موسیقی اجرا کرد. قطعه ای با نام ” پرستار” که شایان تجلی به عنوان ترانه‌سرا با این خواننده همکاری کرده است و قطعه دوم که ” خطه آزادگان ” نام دارد، سروده ایرج قنبری است. گفتنی است آهنگسازی، تنظیم، میکس و مسترینگ هر دو اثر را امیر سینکی انجام داده.

در قسمتی از این برنامه، امیر سینکی با اشاره به گزارش بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره نشان‌دادن ساز در تلویزیون گفت: خبر خیلی خوبی برای اهالی موسیقی دارم. با استفتاای که “اقتصاد آنلاین” از دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اخذ کرده‌اند، به زودی نمایش ساز را انشاالله در رسانه ملی خواهیم داشت.

به گفته ” اقتصاد آنلاین” متن فتوای رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این استفتا به این شرح است: «آن دسته از آلات موسیقی که عرفا از آلات مشترک بوده و قابل استفاده برای موسیقی حلال می‌باشد، خرید و فروش و استفاده از آن به قصد منفعت حلال جایز است و تفاوتی هم بین تلویزیون و جاهای دیگر نیست.»

آنچه از این فتوا برمی‌آید آن است که نه تنها نشان‌دادن سازی که صدای نواخته‌شدن آن پخش می‌شود جایز است بلکه حتی خرید و فروش آن از طریق آگهی در صداوسیما نیز اشکالی ندارد.

IMG_8996

انتهای خبر/

Leave a Reply

Your email address will not be published.