موسیقی ایده آل : ارکستر « چکاوک » که هدف خود را زنده‌ نگه داشتن آثار قدیمی می‌داند، دی‌ماه به خوانندگی علیرضا فریدون‌پور در تالار وحدت می‌نوازد. این ارکستر همچنین در سی‌ودومین دوره جشنواره موسیقی فجر حضور خواهد داشت.

رضا شایسته – سرپرست این ارکستر و نوازنده ویولن – در این‌باره توضیح داد: این ارکستر ۱۰ و ۱۱ دی‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. این کنسرت دو بخش دارد. بخش اول در مایه اصفهان و بخش دوم در مایه شور اجرا می‌شود. آثاری که قرار است اجرا شوند همه قدیمی، از ارکستر «گل‌ها» اما با تنظیم‌های جدید هستند. ما تلاش کرده‌ایم این تنظیم‌ها به اصل کار ضربه‌ای وارد نکند.

او ادامه داد: خواننده این اجرا علیرضا فریدون‌پور است که من او را یادگار استاد فقیدم، اسدالله ملک – نوازنده ویولن، کمانچه و آهنگساز – می‌دانم. می‌توان گفت معرف فریدون‌پور به دنیای هنر، استاد ملک بوده است. او چند سال فعالیت موسیقایی نداشته و من به‌خاطر ارادتی که به استادم داشتم، از او دعوت کردم با ما همکاری کند. جنس صدای این خواننده متفاوت و خاص است و حال و هوایش آدم را به یاد زنده‌یاد محمود محمودی خوانساری می‌اندازد.

شایسته اظهار کرد: فریدون‌پور مدتی با ارکستر پایور و در ادامه فعالیت‌هایش، با ارکستر ملی و آقای فرهاد فخرالدینی همکاری کرده است. این خواننده همچنین در آخرین اجراهای زنده‌یاد محمدرضا لطفی نیز حضور داشته است. او تا به حال سه آلبوم منتشر کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اثر زنده‌یاد علی تجویدی با نام «یک نگه کرد و گذشت» است.

سرپرست ارکستر چکاوک همچنین از حضور این ارکستر در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر خبر داد و گفت: این اجرا نیز به خوانندگی فریدون‌پور روی صحنه خواهد رفت.

او درباره فعالیت ارکستر چکاوک اظهار کرد: رسالت چکاوک زنده‌ نگه داشتن آثار فاخر و ملی ایران است. من بارها گفته‌ام آثار قدیمی و گل‌هایی، یک گنجینه بامحتوا هستند که باید همه نسل‌های ما با آن آشنایی داشته باشند. هنوز هم این آثار برای مردم خاطره‌ها را تداعی می‌کند و جذاب است.

photo_2016-12-18_10-27-40

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.