موسیقی ایده آل : کنسرت رسیتال ویلن امین غفاری روزهای دوشنبه ۱۰ و سه شنبه  ۱۱ دی ماه در تالار رودکی برگزار شد.
پیش از آغاز کنسرت غفاری بعد از حضور روی سن رو به حضار درباره مشکلی که پیش از برنامه با آن رو به رو شده اشاره کرده و گفت: شب گذشته به‌صورت کاملا اتفاقی ساز اصلی‌ام شکست و اگر محبت دوست و استاد پدرام فریوسفی که یکی از سازهای خود را برای این اجرا در اختیارم گذاشت نبود، نمی‌دانم برای این اجرا چه کار می توانستم بکنم.در ۲۴ ساعت گذشته تمام توان خود را صرف عادت کردن به ساز جدید کرده تا بتواند اجرایی قابل قبول داشته باشم.
این رسیتال با اجرای چالش برانگیز در بخش اول اجرا که شامل پارتیتا شماره ۲ در ریمنور ، آلماند، کورانت، ساراباند ، ژیگ، شاکن، اوژن ایزایی ، سونات شماره ۳ و بالاد رپرتوار بخش اول این برنامه بودند که قطعات بسیار سختی هستند که اجرای آن مهارت زیادی نیاز داشت که غفاری توانست از پس آن برآید.
بعد از یک تنفس کوتاه، پارت دوم این اجرا با همراهی سروش صادقی به عنوان نوازنده پیانو و پرستو حیدری پیج ترنر به اجرا همراه شد.
در بخش دوم هم سونات ویلن و پیانو (در لاماژور) و در چهار موومان آلگرتو، آلگرو، رسیتاتیو و الگرتو اثر سزار آگوست جین گیلام فرانک نیز به اجرا درآمد.
در انتهای برنامه هم غفاری به‌همراه سروش صادقی قطعه هورا استکاتو از گریگوری نیکا دینیکو را به زیبایی هرچه تمام تر نواختند.
غفاری باوجود سن کمی که دارد اما در زمینه نوازندگی مهارت بالایی داشته و بخشی از این مهارت را مدیون اساتید خود است که همگی جزو نام آوران موسیقی محسوب می شوند.
این هنرمند به زودی اجراهای ویژه و مسترکلاس هایی را در شهرهای ایران آغاز کرده و در جشنواره فجر نیز با ارکستر سمفونیک تهران همراه خواهد بود.

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.