موسیقی ایده آل : عصر روز شنبه ۱۶ بهمن ماه جاری، آیین رونمایی آلبوم کوچه دلواپسی با صدای شهرام امیری و با حضور عوامل تهیه ی آلبوم، چهره های سرشناس شعر و موسیقی و اصحاب رسانه در فرهنگسرای ابن سینا و به میزبانی و تهیه کنندگی شرکت ساکار راستین برگزار شد.

آلبوم کوچه دلواپسی شامل ده قطعه با صدای شهرام امیری و آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی امیر هوشنگ شاهرخی می باشد. همچنین نام رهی معیری، عبدالجبار کاکایی، حسین متولیان و امیر حسین مساح به عنوان ترانه سرا در این آلبوم به چشم می خورد که از نکات مثبت و نشان دهنده بار کلامی قوی آلبوم است.

در ابتدای مراسم امیر پیر نهان (ترانه سرا) که به علت تاخیر در حضور حسین متولیان (شاعر و ترانه سرای شش قطعه در آلبوم کوچه دلواپسی)؛ اجرای این مراسم را به عهده داشت؛ از حاضرین خواست به احترام درگذشت ناگهانی حسن جوهرچی (بازیگر سینما و تلویزیون) یک دقیقه سکوت کنند.
سپس تیزر آلبوم برای حاضرین پخش شد. در ادامه هر کدام از عوامل تهیه آلبوم به نوبت در رابطه با “کوچه دلواپسی” توضیحاتی را ارائه دادند.

کامران همت پور مدیریت موسسه فرهنگی هنری آوای حنانه (ناشر آلبوم)، راجع به آلبوم گفت: من شهرام امیری را حدود ۲۵ سال است که می‌شناسم؛ ایشان یکی از دوستان صمیمی مرحوم ناصر عبداللهی بودند و به ‌واسطه ناصر عزیز با شهرام امیری که هنرمند در عرصه های مختلف به جز موسیقی مانند معرق است؛ آشنا شدم که جدا از هر مسئله‌ای بسیار آدم دوست‌ داشتنی هستند. خیلی ها وارد عرصه موسیقی می شوند ولی به نظر من درخت هر چه پر ثمر تر باشد افتاده تر است. این موضوع باعث شد که بنده ترغیب شوم که در کنار شهرام امیری عزیز باشم. به جز اینکه ایشان خواننده خوبی است؛ ترانه ‌ها، ملودی ‌ها و تنظیم‌ ها نیز بسیار خوب است. این کار تا انتشار مقداری طول کشید و دوستان عزیز دیگری همراهی کردند تا به این مرحله برسد.

سپس امیر هوشنگ شاهرخی ( آهنگساز و تنظیم‌کننده تمامی قطعات) پس از تبریک به شهرام امیری برای انتشار این آلبوم، در رابطه با آن توضیح داد: از روز اولی که با شهرام امیری کار کردیم، احساسی که به ایشان داشتم هیچ فرقی نکرده است؛ ما مانند دو برادر بودیم. از ابتدا برای تک تک قطعات سناریو می نوشتیم و از دوستان شاعر میخواستیم تا این سناریو ها را در کارها پیاده کنند. موسیقی این آلبوم به لحاظ میکس و مسترینگ، تغییراتی داشته است. این آلبوم، آلبوم محترمی است و شخصیت دارد. آلبومی نیست که تنها یکی دو سال گوش داده شود و تاریخ انقضا داشته باشد. هر موسیقی ممکن است نقاط ضعف و قوت داشته باشد که همه را باجان و دل می‌پذیرم اما ما کاری را انجام دادیم که مخاطب درک کند این آلبوم، آلبوم سالمی است.
شاهرخی افزود: شهرام امیری بسیار آدم متواضعی است و کما اینکه در هنر منبت و معرق استاد است؛ خواننده موفقی نیز می باشد.

در ادامه کیارش حسن زاده (مدیریت شرکت آوای مهر میهن) پس از خوشامدگویی و خیر مقدم به حاضرین در رابطه با آلبوم کوچه دلواپسی تصریح کرد: شهرام امیری بسیار انسان نجیبی است و واقعا هنرمند است. دوستی من و شهرام به سال‌های خیلی قدیم برمی‌گردد. این آلبوم دومین آلبوم شهرام است و مانند بسیاری از خوانندگان فاصله‌ای بین آلبوم اول و دوم ایشان افتاد. آلبوم اول نیز آلبوم محترمی بود و برای این آلبوم هم زحمت بسیاری کشیده شده است. می توان گفت امیر شاهرخی و شهرام امیری بانی های این آلبوم هستند و همچنین دوستان ترانه سرا و کامران همت پور عزیز(مدیریت شرکت آوای حنانه)؛ در ادامه نیز قرار بر این شد که همکاری‌هایی را با ایشان داشته باشیم و افتخار این را داریم که پخش این آلبوم را بر عهده داشته و انشاالله کنسرت‌هایی را هم در آینده نزدیک در شهرهای مختلف کشور خواهیم داشت.

در ادامه مراسم شهرام امیری (خواننده اثر) ضمن خوشامدگویی به هواداران و اصحاب رسانه گفت: من در ابتدا می‌خواهم از مرحوم امیر حیدر پور و سیامک رفیعی که گیتار نوازی کارهای من را به عهده داشته است؛ یاد کنم که زحمات فراوانی برای این آلبوم کشیدند. همچنین مرحوم ناصر عبداللهی که سعی کردم چیزهایی که از ایشان به عنوان یک استاد یاد گرفتم را در خواندن به لحاظ تفکر و مکتب موسیقی که ایشان دنبال می کرد؛ لحاظ کنم.
نمی‌شود گفت این آلبوم کهنه ‌شده است؛ خیلی بد است آدم از زمانی که زندگی می‌کند جلوتر کار کند و به نظر من به لحاظ موسیقی که استفاده‌ شده است؛ اکنون زمان مناسبی برای انتشار این آلبوم بوده است؛ زیرا ما آن زمان جلوتر از زمان خود کار کردیم. امیر هوشنگ شاهرخی عزیز و پنجه های هنرمند ایشان این کار را به ثمر رساند و زحمت فراوانی کشید. امیدوارم که این آلبوم مخاطب پیدا کند و بتوانیم با کمک دوستان دیگر آلبوم بعدی را متفاوت ‌تر به بازار عرضه کنیم.
در ادامه ی مراسم از شهرام امیری در خصوص ترانه های آلبوم پرسیده شد؛ وی در خصوص همکاری با حسین متولیان به عنوان ترانه سرای اصلی آلبوم که بار شش ترانه را در این آلبوم به دوش کشیده؛ پاسخ داد: هر هنرمندی در طول زمان های مختلف اثر می سازد. همه این آثار باهم فرق می کند؛ قطعه عروس دیگری غزل است و با ترانه های دیگر حسین متولیان فرق دارد. من قلبا این ترانه ها را دوست داشتم عروس دیگری کاری بود که به دلیل مضمونش کمتر خواننده ای به سراغش می رفت.
یکی از ترانه های دیگر که به ناصر عبداللهی تقدیم شده است؛ به دلیل اینکه حسم به گونه ای بود که این ترانه حرف دل من به ناصر عبداللهی است، انتخاب شد؛ نه به لحاظ اینکه حسین متولیان دوست من است. به عنوان مثال کوچه دلواپسی روی ملودی سروده شد و از پیش تعیین شده نبود. همچنین قطعه ی دیگری به نام آفتاب پرست نیز بر روی ملودی توسط ایشان سروده شد. دلیل انتخاب حسین متولیان برای سرودن شش قطعه این بود که به عنوان یک تیم در کنار هم قرار گرفته و همکاری کنیم. این ترانه ها واقعا به نوع کاری باهم فرق می کند.

سپس حسین متولیان ترانه سرای کار که با تاخیر در جمع عوامل تهیه آلبوم قرار گرفت؛ ضمن تبریک به شهرام امیری از انتشار آلبوم ابراز خرسندی کرد.

در ادامه شهرام امیری در رابطه با علت تقدیم کردن سه قطعه به ناصر عبداللهی گفت: در مراسم هفتم زنده یاد ناصر عبداللهی در فرهنگسرای شفق عبدالجبار کاکایی ترانه قطعه یادته را اجرا کرد. وی در همان مراسم، این ترانه را برای اجرا به بنده واگذار کرد. ضمن اینکه امیرحسین مساح هم ترانه ای را در وصف ناصر عبداللهی عزیز سروده بود که متأسفانه نتوانستیم آن قطعه را در این آلبوم قرار دهیم. زمانی که ناصر عبداللهی در کما به سر می‌برد ، قطعه نفس بکش را ساختیم و حتی استارت آلبوم هم با همین قطعه آغاز شد؛ اما بنده تمامی قطعات آلبوم را به ناصر عبداللهی تقدیم می‌کنم.

پس از صحبت های خواننده اثر، امیر هوشنگ شاهرخی در رابطه با سبک کلی آلبوم و استفاده از کلمه ی تلفیقی در آلبوم کوچه دلواپسی توضیح داد: بنده اصولاً با کلمه تلفیقی مشکل ‌دارم و خودم هم نمی‌دانم چرا سبک این آلبوم را تلفیقی نامیده‌اند. این موسیقی یک موسیقی ترکیبی است و در این آلبوم بخش‌هایی از سازهای منطقه‌ای مانند دیوان استفاده ‌شده است. ما سعی کردیم در این آلبوم از سازهایی استفاده کنیم که قبلا کمتر استفاده ‌شده است. برای موسیقی سبک خاصی را نمی‌توانم تعریف کنم به دلیل اینکه موسیقی پاپ سبک ندارد و این آلبوم را ترکیبی می دانم نه تلفیقی.

در ادامه و پس از پخش پشت صحنه تیزر آلبوم دو قطعه توسط شهرام امیری به صورت پلی بک اجرا شد که با استقبال خوب حاضرین مواجه شد.
همچنین از پوستر این آلبوم نیز رونمایی شد و هنرمندان به امضای آن پرداختند.
بریدن کیک رونمایی آلبوم کوچه دلواپسی توسط دختر شهرام امیری با حضور همسر ایشان، پایان بخش این برنامه بود.

شایان به ذکر است هومن سزاوار ، علی عطایی ، بهناز حکیم ، مهدی جمشیدیان ، امیر مرزبان ، علی سرشار ، عارف محمدی ، مهتاب رخصتی امید الله کوئی ، محمدرضا حبیبی، فاطمه مرادی ، سعید غلامی و .. ازجمله میهمانان حاضر در این مراسم بودند.

میتوانید تیزر تضویری این آلبوم را نیز از موسیقی ایده آل دریافت نمایید.

دریافت تیزر آلبوم کوچه های دلواپسی با صدای شهرام امیری

در ادامه عکس های این مراسم را از نگاه دوربین امیر حبیب الهی مشاهده می کنید.

نویسنده : مهناز جامی

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.