موسیقی ایده آل : آلبوم موسیقی «دلکش» با طراحی و سرپرستی «بابک راحتی» و خوانندگی «سجاد مهربانی» از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری «چهارباغ بانگ» منتشر شد.

پس از انتشار آلبوم «گشایش» به آهنگسازی و سرپرستی بابک راحتی و اجرای گروه موسیقی «همنوازان اقبال» در تابستان ۱۳۹۳، این نوازنده و آهنگساز تازه ترین اثر خود را با عنوان «دلکش» روانه بازار موسیقی کرد.

این اثر مانند آلبوم «گشایش» در ژانر کلاسیک موسیقی دستگاهی ایران و بر مبنای بازخوانی و بازآفرینی در این سبک ارائه شده و در طراحی محتوای این اثر کژوان ضیاءالدینی (بخش رهاب) و در اجرای آن اردشیر کامکار همکاری داشته اند. همچنین آلبوم «دلکش» شامل دو بخش همنوازی و ساز و آواز، به صورت مجزا است؛ به طوریکه در بحشی، یک اجرای ساز و آواز مستقل، مفصل و کامل در آواز دلکش همراه قطعاتی ضربی وجود دارد و در بخش دیگر هم آواز رهاب در قالب همنوازی و ساز و آواز طراحی و ارائه شده است.

انتخاب فرم مطالب (رپرتوار) در آلبوم «دلکش»، پیرو ایدۀ استقلال گوشه های مُدال یا مایه های شاخص ردیف موسیقی ایرانی و ارائۀ آن در قالب یک آواز مستقل، انجام شده است و در حقیقت مایه های رهاب و دلکش در چهارچوب دو آوازِ مستقل از دستگاه، در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که در این اثر به خوانندگی «سجاد مهربانی»، استاد اردشیر کامکار (کمانچه)، محمد میرزایی (نی)، مریم خدابخش (عود)، کژوان ضیاء الدینی (سنتور)، سهیل اله دادیان (تمبک) و بابک راحتی (تار و سه تار) به نوازندگی قطعات پرداخته اند.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.