موسیقی ایده آل  : گروه آیریانا، اولین قطعه ی خود، تانگو-رومبایی مهیج با نام تانگویی برای پدرم ( Tangos para mi padre ) را بصورت آنسامبل ضبط و انتشار داد. 

موسیقی تمام عشق ماست و این موسیقی بود که ما را با سازهایی از شرق و غرب، دور هم جمع کرد تا این نغمه پر شور، تانگو، فرمی سرزنده با ذات صوتی لطیف و وامدار موسیقی فلامنکو، آفریده شد. 
تانگویی برای پدرم ( Tangos para mi padre) ، عنوان اولین قطعه ی اجرا شده توسط گروه آیریانا است و به واقع انگار مقدمه ای است برای کارهای هنری بزرگتر از این گروه حرفه ای.

 گروه آیریانا، آنسامبلی است از نوازندگانی خوب و با تجربه در زمینه های مختلف موسیقایی از جمله؛ موسیقی فلامنکو، کلاسیک، لاتین و تلفیقی.
اعضای گروه آیریانا؛ 
امیرسالار عبدالحی گیتاریست پر حس و تکنیکی گیتار فلامنکو، محمد شعبانی نوازنده ی نامی و قدرتمند ادوات پرکاشن، صدا سدیفی نوازنده ی خوش سونوریته و قدرتمند ساز قانون، شاهین پَریز نوازنده ی خلاق و چیره دست گیتار فلامنکو، محمد علی قلیچ نوازنده پرتوان و با ذوق گیتار فلامنکو، امیرعلی رحمانی نوازنده چیره دست و خلاق سازهای کوبه ای همچنین ساز دیجیریدو، عرفان قوی قلب نوازنده خوش ذوق و توانای سازهای کوبه ای علی الخصوص ساز تنبک و اودو.
 نوازندگان فوق اعضای اصلی گروه آیریانا هستند.
 در اجرای تانگو-رومبای فوق الذکر تمامی اعضای گروه شرکت نداشته اند و از طرفی این آنسامبل پذیرای دو نوازنده ی مهمان، مجید احمدپور نوازنده خوب گیتار فلامنکو، همچنین آیدین شفائی نوازنده ی خوش ذوق کاخن فلامنکو بود که همراهی پالماس را بر عهده داشتند.
این اجرای مهیج و پر شور ما را به سفری دور میبرد، سفری از ایران تا به اسپانیا… و از آنجائیکه این قطعه، بطور همزمان صدابردای و تصویربرداری شده است دارای فضایی کاملا زنده و مهیج می باشد و حس آنی نوازندگان را به خوبی انتقال می دهد. 
این قطعه به توسط امیرسالار آهنگسازی و تنظیم شده است. قابل ذکر است که دو میان پرده ی سازی ( فالستا ) از این قطعه، باز تنظیمی است متفاوت از دو فالستای دو نوازنده ی موسیقی فلامنکو؛ پاکو سرانو و گراف مارتینز که به گونه ای متفاوت تنظیم شده اند و با وجود تغییراتی عمده در ساختارهای همراهی و پرسش و پاسخ های ملودیک، ماهیت اصلی ملودیشان حفظ شده است. 
امید است اجراهایی بسیار خوبی از این گروه را در سطوح مختلف جهانی شاهد باشیم.

عکس ها : مونا ملکی

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.