موسیقی ایده آل : اولین پنج شنبه و جمعه، آخرین ماه تابستان در تالار وحدت، بانوان موزیسین و ۴ خواننده گروه «ستاره قطبی» یا همان «پلاریس» به روی صحنه رفتند. این کنسرت که تمدید کنسرت مرداد ماه این گروه در فرهنگسرای نیاوران بود با استقبال خوب تماشاگران رو به رو شد.
بانوان ایرانی که قرار بود چند ساعتی را فارغ از دغدغه های روزمره، از موسیقی لذت ببرند، یک به یک وارد سالن انتظار تالار وحدت می شدند. عده ای بار چندمی بود که اجرا را می دیدند و از خاطراتشان برای بار اولی ها تعریف می کردند و عده به بروشور ها نگاه می کردند و از سن کم اعضای ارکستر صحبت می کردند. با به صدا در آمدن زنگ مخصوص تالار وحدت، در زمان اندک، تمام صندلی های تالار بزرگ وحدت پر شد. تالار وحدت همیشه بزرگان موسیقی به روی صحنه اش رفتند، اما این بار بانوان با موسیقی شان برای چندمین بار روی این صحنه قرار است، اجرا داشته باشند.
روز اول این اجرا یعنی چهارم شهریور، عواید فروش بلیت به انجمن صرع ایران اهدا می شود. مجری به روی صحنه می آید و از این بیماری و انجمن صحبت می کند. بعد از اتمام صحبت های مجری، اعضای ارکستر روی صحنه حاضر می شوند. گروهی بزرگ اما با جوان که توانستند با هنرشان، یک گروه فعال داشته باشند. چند میزان از قطعه «پلاریس» نواخته می شودو بهار ایلچی سرپرست گروه وارد صحنه می شود. ایلچی ضمن خوش آمد گویی به تماشاگران، ابراز امیدواری می کند که بتواند روزی خوش و خاطره انگیز را برای آن ها بسازد.
اعضای گروه که همگی در هنرستان موسیقی تحصیل کرده اند، به ساز های خود تسلط قابل توجهی دارند و حرفه ای می نوازند. سلو های متعدد آن ها، بار ها با تشویق ممتد تماشاگران همراه بود که این نشان از رضایتشان داشت.
خوانندگان این گروه نیز یک به یک وارد صحنه می شدند و قطعه خود را اجرا می کردند. از قطعاتی به زبان شیرین فارسی تا لری و کردی و ترکی و هندی و انگلیسی و فرانسوی برای تماشاگران اجرا شد. قطعات فولکی که حاضران در سالن با آن ها خاطره داشتند. قطعات هندی که بار ها با آن ها سرشار از احساس شدند و در ذهنشان ماندگار است. قطعات انگلیسی و فرانسوی که بسیاری از جوانان وهم نسل های ارکستر برایشان شناخته شده است و قطعات فارسی که جدید است و با شنیدش لذت می برند.
مهشید مولایی خواننده زبان هندی ، شقایق طهماسبی خواننده زبان فارسی و کردی و لری ، پریسا دلفانی خواننده فارسی و آذزی و کردی و لری ، کیانا کرمانیان خواننده انگلیسی و فرانسه ، چهار خواننده این گروه هستند.
سحر دزواریی نوازنده درامز و گیتار اسپانیش، سپیده ایلچی نوازنده گیتار باس، مهرناز دبیرزاده نوازنده پرکاشن و دف و تنبک ، آرمیتا فهیمی نوازنده گیتار الکتریک، پرنا کوه گیوی نوازنده گیتار اسپانیش، آوا منبری نوازنده کیبورد، پگاه ابراهیم نوازنده ویلن، سارا پارسائی نوازنده فلوت، ثمیلا تحولداری نوازنده ساکسوفون، شانیا شهریاری نوازنده ترمپت به سرپرستی بهار ایلچی نوازنده پیانو اعضای گروه پلاریس هستند. پوریا پیرزاده وظیفه تنظیم قطعات این کنسرت را بر عهده دارد و علی افشار تهیه کننده این کنسرت می باشد.
از جمله مهمانان این کنسرت می توان به خانواده دکتر ظریف، فائزه هاشمی، پروا، مریم امیرجلالی، شهره سلطانی و اناهیتا همتی، بهاره کیان افشار پرستو صالحی اشاره کرد.

photo_2016-08-27_18-06-29

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.