موسیقی ایده‌آل: علی قمصری نوازنده چیره دست و هنرمند شناخته شده کشورمان در تاریخ ۲۹ آبان ماه در مجموعه کتاب فروشی فرهنگان شهر زنجان با هنردوستان این شهر دیدار کرد و قطعاتی را نیز در این مراسم اجرا کرد.

در ادامه می توانید گزارش تصویری از این مراسم را از نگاه دوربین «پریسا زرگری» مشاهده نمایید.

 

علی قمصری موسیقی را با آموزش در هنرستان موسیقی شروع کرد. او دورهٔ راهنمایی و دبیرستان را در هنرستان عالی موسیقی گذراند و در عین حال دیپلم رشتهٔ ریاضی فیزیک را نیز کسب کرد. همزمان با ورود به دانشگاه برای پیگیری تحصیلات آکادمیک در رشتهٔ موسیقی، در ۱۸سالگی ارکستری به‌نام «سرمد» تأسیس کرده و در آن به‌عنوان سرپرست، آهنگساز و نوازنده مشغول به فعالیت شد. قمصری در همین دوره عنوان نخست جشنوارهٔ موسیقی جوان را هم از آن خود کرد.
قمصری اجراهای متعددی در ایران داشته‌است. او همچنین در کشورهای فرانسه، مراکش، اسپانیا، سوئیس، کانادا، آلمان و ایالات متحده برنامه اجرا کرده‌است.

قمصری همچنین به پژوهش در زمینهٔ هارمونی در موسیقی سنتی ایرانی می‌پردازد. از فعالیت‌های مرتبط او در این زمینه می‌توان به کتاب «هارمونی موسیقی ایرانی» که در سال ۱۳۹۱ منتشر کرد و برگزاری دوره‌های آموزشی در این‌باره اشاره کرد. همچنین در آثاری که آهنگسازی کرده نیز سبک خاصی از هم‌نوازی او دیده می‌شود، که برای نمونه می‌توان به استفاده از چهار کمانچه در آلبوم سرو روان اشاره کرد.

انتهای خبر/

Leave a Reply

Your email address will not be published.