موسیقی ایده آل – مائده ابوالقاسم : گروه کوئینتت تهران برای دومین بار آثار آستور پیاتزولا را در پنجم و ششم دی ماه هزار و سیصد و نود و شش به روی صحنه برد لازم به ذکر است که این اجرا به دلیل وجود آکاردئونیست ماهر مهرداد مهدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . چرا که در ایران او تنها نوازنده ی آکاردئونی است که میتواند این قطعات را اجرا کند .
آستور پیاتزولا نوازنده ی آرژانتینی قرن بیستم است او مهارت خاصی در نواختن ساز آکاردئون دارد و مهارت ویژه ی او در نواختن آکاردئون است که حائز اهمیت است. با توجه به این نکته باید گفت این اجرا یک اتفاق خوب در دنیای موسیقی به ویژه برای ساز آکاردئون است .
آثاری که در تالار رودکی اجرا شد به ترتیب ؛رقص فرشته (Milonga del angel)، تنهایی(Soledad) ،لیبر تانگو(Libertango)، رستاخیز فرشته(Resurreccion del angel)، کنسرتو برای کوئینتت(Concierto Para Quinteto)، فراموشی(Oblivion)، خداحافظ نونینو(Adios Nonino)، داستان عاشقانه شیطان(Romance del Diablo)، پرتره میلتون(Retrato de Milton) بودند. نوازندگان این گروه شهرزاد جعفری (پیانو)، مهرداد مهدی (آکاردئون)، علیرضا چهره قانی (ویلن)، محمد رضا جبار (کترباس)، فرزان فلک دهی(گیتار الکتریک) بودند .در شب اول اجرا آقای اعرابی و ساهاکیان از جمله مهمانان کنسرت بودند .

تصاویری از این کنسرت را از نگاه دوربین « محمد امینی » مشاهده می نمایید.

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.