موسیقی ایده آل – محمد کردی : پس از گذشت حدود یک دهه از آغاز فعالیت حرفه ای خواننده خوش صدای کشورمان « ماهان بهرام خان » وی سرانجام نخستین کنسرت خود را به روی صحنه خواهد برد.

عادل فلاح ، رهبر ارکستر گروه ماهان بهرام خان در گفت و گو با خبرنگار ایده آل گفت : « این اجرا نخستین کنسرت رسمی ماهان بهرام خان است که در روز ۱۷ مهرماه در سالن اریکه ایرانیان برگزار خواهد شد . آشنایی من و ماهان به سال گذشته بر می گردد . از طریق شرکت هنر اول که پخش آلبوم ماهان را بر عهده داشت این آشنایی اولیه شکل گرفت و همکاری مان آغاز شد.»

وی همچنین اشاره داشت : « ما  از اواخر سال گذشته تمریناتمان را با نوازندگان گروه آغاز کردیم ؛ یکی دو نوبت هم قصد داشتیم که در تهران  به روی صحنه برویم اما از نظر زمانی نرسیدیم و در نهایت برای تاریخ ۱۷ مهرماه اجرا را قطعی و نهایی کردیم.»

فلاح همچنین در خصوص شرایط و ویژگی های کار با ماهان بهرام خان اظهار داشت : « ماهان با توجه به سن و سال کمی که دارد جزء قدیمی های موسیقی پاپ کشورمان است ، همچنین او هواداران وفاداری دارد که بعد از ۷ سال از آغاز فعالیت رسمی وی همچنان او را پشتیبانی می کنند. یکی از سختی های کار با ماهان این است که ۹۰ درصد آثار او الکترونیک است و روی صحنه بردن این آثار الکترونیک ریسک بزرگی است ! از همان روز اولی که همکاریمان آغاز شد قرار بر این شد که برای اجرای صحنه ای این قطعات را هرطور که شده به صورت آکوستیک اجرا کنیم.چون هم من و هم ماهان به شدت از پلی شدن موسیقی روی صحنه بدمان می آید و دلمان می خواهد مخاطبینی که به کنسرت ما می آیند صدای ساز واقعی را گوش کنند.البته ناگفته نماند که در برخی از موارد ناچار هستیم که به عنوان مثال کیک و بیس را به صورت الکترونیک استفاده کنیم.اما در مجموع این اجرا یک اجرای کاملا زنده و آکوستیک است و از صداها و سازهای اکترونیک کمتر استفاده خواهیم کرد.این کار برای ما بسیار زمان بر بود و روز ها برای تمرین آکوستیک این قطعات وقت گذاشتیم ، اما خداراشکر از نتیجه آن راضی هستیم.»

او همچنین به این موضوع اشاره کرد که : « برای این کنسرت برنامه های ویژه ای را از نظر کارگردانی و جلوه های بصری در نظر گرفته ایم . چون هم من و هم ماهان می دانیم که این روز ها مردم کنسرت نمی آیند که بشنوند ؛ کنسرت می آیند که ببینند.به همین دلیل برنامه ی ویژه ای را برای این جلوه های بصری به کارگرانی « احمد ذقاقی » تدارک دیده ایم. »

عادل فلاح همچنین گروه ارکستر را این گونه معرفی کرد : میلاد مجذوب ( گیتار الکتریک ) ، احمد ذقاقی (سمپلر) ، علی پناهیان ( درامز ) ، علی شقاقی ( گیتار باس ) ، وحید قاسمی ( پرکاشن ) ، امیر محمدی ( کلارینت و ساکسیفون ) ، حماد گلچهره ( گیتار اسپانیش ) ، احسان یزدانی ( کیبورد ) و  عادل فلاح ( رهبر ارکستر و کیبورد ) 

شایان ذکر است این کنسرت به همت شرکت فرهنگی هنری « آوای هنر » برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند برای تهیه بلیط این کنسرت می توانند به سامانه www.84200.ir مراجعه نمایند.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.