موسیقی ایده آل – محمد کردی : کنسرت مهدی یراحی موزیسین و خواننده محبوب و پر سابقه موسیقی کشورمان پس از ۶ ماه دوری شامگاه ۲۶ تیر ماه در سالن هایش های برج میلاد تهران برگزار شد .این کنسرت در حالی برگزار شد که تمامی بلیط های آن ظرف مدت کمی به فروش رسید.

سالن مملو از جمعیت بود و همگی بی صبرانه منتظر دیدار با هنرمند محبوب خود بودند. 

« بی دفاع » نخستین قطعه ای بود که اجرا شد و یراحی را پس از ۶ ماه در معرض دید مخاطبین خود گذاشت.پس از اجرای این قطعه یراحی همراه با بغضی که داشت لب به سخن با مخاطبین خود گشود و گفت : « بغض من بغض ۶ ماهه نیست ؛ بغضی است که از بدو تولد بوده اما امیدوارم تا ابدیت نباشه و یک روی بشکند . » 

 « تلقین » ، « حیک » ، « مثل مجسمه » ، « سرسام » ، « خاک » ، « انکار » ، « ریمیکس منو رها کن و هوای تو » ، « عطر تو » ، « بیست و یک روز بعد » ، « از خودت خبر بیار » ، « سال درد » ، « نگو نگفتی » ، « نفس » ، « آخرین اسیر » ، « بی سرزمین » ، « انفرادی » ، « شال گردن » ، « آشوب » ، « آینه قدی » ، « علمک » و « امپراطور » از جمله قطعاتی بودند که در این کنسرت اجرا شدند و با استقبال چشمگیری مواجه شدند.

نکته قابل توجه این کنسرت این بود که پس از ماه ها ممنوع الکاری باز هم قطعات اجتماعی جایگاه ویژه ای را در میان رپرتوار یراحی و گروهش داشتند.

نکته دیگری که در این کنسرت اتفاق افتاد همخوانی مردم با صحنه ی خالی بود.مهدی یراحی که به خاطر انتشار موزیک ویدئو “پاره سنگ” شش ماه از برگزاری کنسرت ممنوع شده بود ، در اولین کنسرت خود بعد از ممنوع الکاری اش که با استقبال بالای مخاطبانش روبرو شد، بیشتر به خواندن آهنگ های اجتماعی پرداخت.
اتفاق جالب این کنسرت این بود که بعد از پایان کنسرت، مردم سالن را خالی نکردند و رو به صحنه ی خالی ترانه ی “پاره سنگ ” را یک صدا فریاد زدند.

حامد حمید زاده ( گیتار باس ) ، علی افلاطونی ( گیتار لید و سرپرست گروه ) ، عظیم روحانی ( گیتار اسپانیش و تنظیم کننده قطعات ) ، مجید رضاپور ( درامز ) ، مرسل وطنی ( ساکسوفون ) ، دانیال دانشور ( پرکاشن )و انوشیروان تربتی ( کیبورد ) اعضای گروه ارکستر یراحی را در این اجرا تشکیل می دادند.

این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری « فرهنگ گستر صبا » برگزار و به روی صحنه رفت.

شایان ذکر است این کنسرت برای تاریخ ۲۵ مرداد ماه تمدید شده است.

در ادامه می توانید تصاویری از این کنسرت را از نگاه دوربین «  مریم نجفی » مشاهده نمایید.

« 1 از 4 »

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.