موسیقی ایده آل-عاطفه احمدزاده: نودمین نشست عصر شعر و ترانه  در عصر بارانی روز پنجشنبه ششم آذر ماه با حضور اهالی شعر و ترانه و اجرای عبدالجبار کاکایی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
نودمین نشست عصر شعر و ترانه در حالی پنج شنبه گذشته برگزار شد که قرار بود پیش از این و در تاریخ  دوم آبان ماه برگزار شود، اما به دلیل عزای عمومی لغو و به این روز موکول شد.
"حسین صفا" و "غلامرضا طریقی" به عنوان منتقدین بخش ترانه و شعر در این نشست حضور داشتند و به اظهار نظر و بیان نقاط قوت و ضعف آثار ارائه شده از طرف  شاعران جوان پرداختند.
مهمانان ویژه:
داریوش کاردان: داریوش کاردان س از حضور بر روی سن،با اشاره به گوشه گیری چند ساله اش گفت:«من همیشه در کنار ترانه های طنزی که می نوشتم و مورد  توجه هم قرار می گرفت، کارهای جدی هم داشتم که مانند بازی هایم در نقش های جدی مورد باور قرار نگرفتند و اگر هم بر کاغذ نشتند نهایتا پاره و دور ریخته شدند.»
کاوه جوادیان: حضور کاوه جوادیان و شعر طنز وی که مضمونی اجتماعی با ردیف «تو چیکاره حسنی؟!» داشت، از جمله بخش های قابل توجه این نشست بود که با استقبال و تشویق حاضران مواجه شد.
سیروس ذکایی: روی سن آمدن سیروس ذکایی با وجود معلولیت ظاهری اما روحیه مقاوم و شعر خواندنش، حاضرین را طوری به وجد آورد که تشویق ها تا لحظه ای که وی به صندلی خود برگشت قطع نشد.
زهرا عاملی: زهرا عاملی با ابراز خوشحالی از حضور در این نشست، ترانه شماره دوازده کتاب "دوازده" را از میان آثار خود خواند.
علی ایلیا: علی ایلیا با اشاره به لغو شدن تاریخ پیشن جلسه  که در ماه محرم بود،ترانه ای با مضمون انتقادی نسبت به فضای نامناسب حاکم بر برخی از مراسم عزاداری محرم خواند که مورد توجه قرار گرفت.
عبدالستار کاکایی: عبدالستار کاکایی، برادر عبدالجبار کاکایی که بیشتر در حوزه تصویر فعالیت می کند، شعری سپید با حال و هوای دفاع مقدس خواند.
مهرداد نصرتی،سعید کریمی، آرش شفاعی، سامی تحصیل داری، محمد مقتدایی، علی قزل سفلو، وحید پورزارع، میثم بهاران، محمد ابراهیمی، کیانوش خان محمدی و امید روزبه از سایر مهمانان ویژه این نشست بودند.
حواشی:
اجرای زنده موسیقی از جمله برنامه های این نشست بود که متاسفانه اجازه این اجرا داده نشد و پیش از شروع برنامه لغو شد.

 

در ادامه تصاویری از این نشست را از نگاه دوربین «تینا رحیمیان» مشاهده نمایید.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.