موسیقی ایده آل : کنسرت گروه کالیوه ، گروه موسیقی سنتی و باستانی ایرانی که به سرپرستی «سارا احمدی است» که در سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌است شامگاه ۹ دی ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد . 

این کنسرت با عنوان «نغمه‌های مشرق زمین» و با اجرای قطعاتی از موسیقی محلی ایران و همچنین آثاری از موسیقی ۵ کشور دیگر در تالار وحدت روی صحنه رفت.

این گروه که اجرای خود را به مناسبت آغاز سال میلادی و میلاد پیامبر صلح و دوستی حضرت مسیح (ع) تریب داده بود در این کنسرت قطعاتی از موسیقی محلی کوردی، لری، خراسانی، آذری و همچنین قطعاتی از موسیقی‌های ارمنی، افغانی، تاجیکی، هندی و ترکی اجرا کرد.

در بخش اول این کنسرت که از ساعت۲۱:۳۰ آغاز شد قطعه‌های آذری (گلابتون، آیریلیق) با صدای آقای علی تنها، قطعه لری (کام دنیا، بابا پیره، آرام جان) با صدای آقای علی نادری، قطعه خراسانی(میون ایلم، ارمان ارمان، خه وورادکم) با صدای آقای محسن میرزازاده، قطعه کردی (شمام، هوگول و ریحان، کیژی کردستان) با صدای آقای فوآد پیشوا اجرا شدند.

بخش دوم این کنسرت نیز از قطعات ارمنی، هندی، افغانستان، تاجیکی، پاکستانی، ترکیه و آذربایجان تشکیل شده بود. قطعه ارمنی (در آرزوی انی و من ارمنی هستم) با صدای ادوارد آبراهمیان، قطعه هندی و پاکستانی(خواجا مری خواجا، بیایید بیایید، ای ساروان) با صدای کبیر معصومی، قطعه ترکی استانبولی (یالان دنیا)علی تنها، قطعه افغانستانی و تاجیکی(شهر خالی،لیلی جان،یک دانه گل) عارف جعفری، و قطعه پایانی نام جاوید ای وطن با خوانندگی همه خوانندگان ارکستر در این بخش اجرا شد.

گروه موسیقی «کالیوه» آذر ماه سال۹۵ نیز در تالار وحدت اجرایی به همین شکل داشته و امسال با تغییراتی و انتخاب قطعات جدید در۹دی روی صحنه رفت.

با توجه به پیام گروه کالیوه که «قاصدک عشق است و پیام آور صلح و دوستی است»، هدف از تشکیل این گروه همبستگی و صلح و دوستی بین اقوام و موسیقی کشورهای شرق آسیا محسوب می‌شود. به همین منظور در این گروه ۲۷ نفره از تلفیق سازهای سنتی ایران و ملل دیگر استفاده شده است.

در ادامه تصاویری از این کنسرت را از نگاه دوربین « محمد امینی » مشاهده می نمایید.

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.