موسیقی ایده آل : ارکستر آکادمیک پایتخت برای گسترده کردن ترکیب نوازندگان خود، در اولین سالگرد تاسیسش فراخوانی برای جذب نوازندگان جدید منتشر کرده است.
 ارکستر آکادمیک پایتخت شهریورماه سال گذشته با الگوبرداری از رویکرد آموزشی «ال سیستما» زیر نظر آکادمی موسیقی پنج خط با ۶۰ عضو رسمی آغاز به کار کرد. این ارکستر تیرماه امسال در تالار فرهنگسرای اندیشه کنسرتی را با اجرای آثاری از رپرتوار موسیقی کلاسیک و موسیقی ایرانی برگزار کرد و هم اکنون همزمان با اولین سالگرد تاسیسش به منظور گسترده تر شدن، فراخوانی را برای جذب نوازندگان جدید منتشر کرده است.

شهرام توکلی رهبر این ارکستر و مدیر آکادمی موسیقی «پنج خط» با اعلام این خبر گفت: از سال گذشته با اعلام فراخوان، ارکستر آکادمیک پایتخت در قالب یک ارکستر سمفونیک در دو رده سنی ۷ تا ۱۵ سال و ۱۵ سال به بالا تشکیل و با حضور هنرمندان شاخص موسیقی به عنوان تیم مربیان، آموزش نوازندگان ارکستر ایجاد و در نهایت اولین کنسرت این ارکستر تیرماه امسال برگزار شد.

وی ادامه داد: امسال همزمان با اولین سال تاسیس ارکستر تصمیم گرفتیم به منظور گسترده تر کردن آن فراخوان دیگری را برای جذب نوازندگان سازهای زهی، بادی چوبی و بادی برنجی منتشر کنیم بر این اساس علاقمندان برای آموزش و حضور در ارکستر آکادمیک پایتخت می توانند تا ۵ شهریورماه برای ثبت نام اقدام کنند.

این آهنگساز و مدرس دانشگاه با بیان اینکه رویکرد این ارکستر آموزشی است، بیان کرد: برای ورود و جذب اعضای جدید همانند سال گذشته سختگیری خاصی اعمال نخواهد شد و آزمون ارکستر صرفا برای تعیین سطح نوازندگان بوده و بعد از ورود به ارکستر زیر نظر استادان موسیقی آموزش های لازم را خواهند دید.

توکلی در پایان عنوان کرد: با توجه به اهداف ارکستر آکادمیک پایتخت و برنامه‌ریزی های صورت گرفته با جذب نوازندگان جدید، دومین کنسرت ارکستر تا پایان سال در تهران برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای ثبت نام در ارکستر آکادمیک پایتخت می توانند تا ۵ شهریورماه با آکادمی موسیقی پنج خط تماس بگیرند.

 

انتهای خبر /

Leave a Reply

Your email address will not be published.