موسیقی ایده آل : رازمیک اوحانیان با تاکید بر کیفیت مناسب گروه‌های حاضر در بخش رقابتی آواز جمعی، به این گروه‌ها توصیه کرد که به موسیقی محلی منطقه خودشان بیشتر توجه کنند.
به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، اوحانیان که یکی از اعضای هیات انتخاب بخش رقابتی آواز جمعی جشنواره است، برای پنجمین بار داوری بخش رقابتی جشنواره را نیز برعهده دارد.   
اوحانیان درباره روند انتخاب گروه‌ها برای حضور در بخش نهایی گفت: گروه‌های شرکت کننده در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر در بخش رقابتی آواز جمعی، تصویر اجرایشان که مشتمل بر اجرای چند قطعه بوده را برای جشنواره فرستاده‌اند. 
وی ادامه داد: ما نیز در هیئت انتخاب بخش آوازی جشنواره، با توجه به فاکتورهایی مانند نگه داشتن کوک، بیان آواز، ماندگاری ریتم، آنسامبل آوازی، وزن و سرعت، آداب صحنه و رپرتواری که برای اجرا انتخاب کرده‌اند، گروه‌ها را برای حضور در بخش نهایی جشنواره برگزیده‌ایم.
اوحانیان که در سال‌های گذشته رهبری گروه کُر دفتر موسیقی را برعهده داشت، تاکید کرد:‌ از میان گروه‌هایی که در جشنواره شرکت کرده بودند با نظر هیئت انتخاب بخش رقابتی آوازی جشنواره موسیقی فجر ۸ گروه به مرحله نهایی راه یافتند که در روزهای جشنواره به اجرای برنامه می‌پردازند.
این موسیقیدان، درباره قطعه‌هایی که گروه‌ها برای اجرا برگزیده بودند، گفت:‌ متاسفانه برخی از گروه‌ها در انتخاب آثاری که برای اجرا در جشنواره انتخاب کرده‌اند، دچار اشتباه شده بودند. آنها به جای اهمیت دادن به موسیقی محلی منطقه خودشان و تلاش برای مطرح کردن داشته‌هایشان، قطعه‌هایی سنگین از موسیقی کلاسیک غرب را انتخاب کرده بودند.
وی تاکید کرد: ما در هیئت انتخاب بخش آوازی جشنواره فجر، برای سال آینده طرحی داریم که قرار است با پیشنهاد دادنش آن را برای سال آینده اجرایی کنیم. 
اوحانیان توضیح داد: ما پیشنهاد می‌کنیم که گروه‌های آوازی سراسر کشور در طول سال با اعضای هیات داوران و استادان عرصه آواز کلاسیک در ارتباط باشند و از راهنمایی‌های آنها استفاده کنند.
این مدرس موسیقی گفت: ما از سال آینده بنابر روالی که در همه جشنواره‌های دنیا وجود دارد چند قطعه پیشنهادی را از سوی هیات داوران ارائه می‌کنیم تا همه گروه‌ها این قطعه‌ها را اجرا کنند و ملاک مشخصی برای قیاس گروه‌ها وجود داشته باشد.
وی در پایان اظهار کرد: همه گروه‌های حاضر در مرحله نهاییِ جشنواره امسال خوب هستند؛ چه گروه‌های تهرانی و چه گروه‌های شهرستانی. سال گذشته نیز برگزیده‌های ما از شهرستان بودند.
مهدی شمس نیکنام، نسرین ناصحی، حمید عسگری، میلاد عمرانلو در کنار رازمیک اوحانیان انتخاب و داوری بخش رقابتی آواز جمعی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را برعهده دارند. 
سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می شود. 
علاقمندان می‌توانند اخبار مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند. 

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.