موسیقی ایده ال :●خودتان را معرفی کنید و از شکل گیری گروه امیان بفرمایید ؟
عماد اجلال:
من عماد اجلال هستم و الان سرپرستی گروه امیان رو بر عهده دارم و بیش از ۲۰ سال است که در زمینه موسیقی فعالیت میکنم . من از نوازندگی گیتار شروع کردم و بعد از آن وارد دنیای آهنگسازی و تنظیم شدم . مطالعات من در زمینه موسیقی به صورت خودآموز بود و موسیقی را در هنرستان و کلاسهای دانشگاهی موسیقی مطالعه نکردم و پس از نوازندگی شروع به آهنگسازی، سپس موسیقی فیلم و بعد از آن به شکل جدی تر در زمینه موسیقی تئاتر فعالیت کردم ، در ابتدا گروه هارمونی را که در سبک فلامنکو و جز فعالیت میکرد را تشکیل دادم و پس از مدت ها با حضور کیان کردستانی مجاب و قانع به فعالیت دوباره و‌تشکیل یک گروه شدم و تصمیم به اجرای موسیقی پاپ امضا دار گرفتم‌و خواستیم در این گروه در مرز بین سنتی و پاپ امروزی حرکت کنیم و در این میان از استاندارد جهانی فاصله نگیریم و این کار را با تلفیق ملودیک این دو سبک‌بدون ورود و تمرکز به دستگاه های ایرانی‌انجام دادیم .
کیان‌کردستانی :
کیان کردستانی هستم که در ابتدا نوازنده ساز های کوبه ای بودم و پس از اشنایی با آقای اجلال و شاگردی نزد ایشان و مطالعه سلفژ و تئوری موسیقی‌و پس از اصرار من گروه امیان را تشکیل دادیم ‌. شهریور ماه گذشته که سر کلاس آقای اجلال بودم از ایشان پرسیدم که میتوتنم من آواز بخوانم‌و از تمرین های ساده سر کلاس با آقای اجلال شروع به خوانندگی کردم و رفته رفته دیدیم ۱۴ قطعه داریم و با عشق و همدلی ساخت این قطعات اتفاق افتاد و به این شکل امیان را شکل دادیم .
اجلال :
اولین‌شعری که روی این قطعات گزاشتیم‌ترانه ای از عبدالحبار کاکایی بود و با نزدیک بودن سلیقه ها و پیگیری کیان در حالی که من توان انجام همه کار ها را نداشتم و از حوصله و وقت من خیلی از کار ها خارج بود ساخت قطعات و انتخاب و پیدا کردن شعر ها سرعت گرفت و ساخت کار ها خیلی سریع اتفاق افتاد و اگر این اتفاق سلیقه نبود محال بود چنین سرعتی وجود داشته باشد و رفته رفتهه به جایی رسیدیم که دیدیم جای آواز و نغمات و گوشه های سنتی ایرانی در کار خالیست و خیلی از افراد رفتند و آمدند تا ما‌مجاب شدیم مزدک حاجی رسول در کنار ما باشد و از این اتفاق خوشحالیم که چنین فردی به جمع ما اضافه شد‌.
● اسم امیان را‌از چگونه برای خودتان انتخاب کردید؟
کیان‌کردستانی :
سبک شعر ها مال خودمان بود و وسواس و دقت بسیاری را در پی داشت و پس از فیلتر های زیادی به این قطعات رسیدیم و موسیقی هم که ساخته آقای اجلال بود و همه چیز مال خودمان بود که تصمیم گرفتیم اسم هم خاص خودمان باشد که ابتدای اسم عماد و انتهای اسم کیان اسم‌گروه ما‌یعنی امیان را تشکیل داد .‌
● برنامه آینده گروه‌شما چیست ؟

 

اجلال :
بزودی آلبومی خواهیم داشت ، که پس از کنسرت و بازخورد های مردم به تولید آلبوم خواهیم پرداخت . یکسری تیزر ها و دمو های کوتاهی از گروه‌ما در شبکه های اجتماعی هست که صرفا برای‌معرفی ماست و‌سعی‌میکنیم در این‌کنسرت‌به اندازه ی ظرفیت خودمان مخاطب های خاص امیان را‌جذب کنیم .
ما به جد از تمام‌نزدیکی‌ها و شباهت ها به همه گروه ها فاصله گرفتیم‌و خواستیم شبیه هیچ گروهی‌نباشیم‌و ورود به سبک‌کسی نداریم و خواستیم‌مخاطب ما دچار دوگانگی‌نباشد و این دلیلی بر بد بودن یا ضعف گروه های دیگر نیست و این‌صرفا دلیلی‌بر تلاش ما برای خاص نگه داشتن‌گروه است .

 

 

در ادامه تصاویری از تمرین این گروه را از نگاه دوربین یاشار ماهوت خواهید دید :

IMG_2526 IMG_2510 IMG_2467 IMG_2455 IMG_2424 IMG_2422

IMG_2402 IMG_2379

IMG_2370.jpg1 IMG_2341.jpg1

IMG_2331.jpg1 IMG_2318.jpg1

IMG_2272.psb1 IMG_2268.jpg1 IMG_2312.jpg1 IMG_2296.psb1 IMG_2293.jpg1 IMG_2274.jpg1 IMG_2542 IMG_2543 IMG_2565 IMG_2566

Leave a Reply

Your email address will not be published.