موسیقی ایده آل : بابک پیام پس از ده سال اولین آلبوم رسمی خود با حضور شخصیت های مطرح موسیقی را منتشر کرد

این آلبوم در ۸ قطعه تولید و تنظیم‌ شده است، قطعات این آلبوم به ترتیب «چه بی خنده بودم»، «همه از آن شب بود»، «ای روشنایی»، «جاده می‌برد»، «مترسک»، «زمین سوخته»، «ضیافت» و «دل شکن» نام دارند.
حسین صفا، نیما پولادوند ترانه های این آلبوم را سروده اند ((((و آهنگسازی تمامی قطعات برعهده خود خواننده بوده است.
همچنین بهنود یخچالی تنظیم کلیه قطعات را برعهده دارد)))

ضبط این اثر که بیش از یک دهه از عمر ساخت اولین آهنگش (مترسک-۱۳۸۲) می گذرد در استودیو پاپ با صدابرداری «امید اصغری» و میکس و مسترینگ «میلاد فرهودی» انجام شده است.

علی جعفری پویان، میثم مروستی، میلاد و مهرداد عالمی، بابک پیام و بهنام رهنما بعنوان نوازنده در این آلبوم حضور دارند.

بابک پیام درباره این اثر تازه منتشر شده گفت: آلبوم «همه از آن شب بود» بر پایه ترانه بنا شده است. این مجموعه کلام، حاوی حرف هایی است که هرگز زمان مناسب برای بیان آن‌ها فراهم نشد! صدای لحظه‌های ساکن که اغلب در سکوت ((((شکل گرفت)))) و گاهی هم به ملودی در آمد و این شگفت ‌انگیز است که یک شعر در جهان خالقش نقش ببندد و روزی به دستت برسد و آیینه‌ مکتوب تو بشود. من شانس این تجربه‌ بزرگ را از قلم زیبا و توانمند حسین صفا و نیما پولادوند عزیزم دارم.
وی همچنین درباره مراحل تولید این آلبوم بیان کرد: در روند ساخت آهنگ بر روی این هشت ترانه تمام سعی خود را کرده‌ام که لحن ترانه را نمایان‌ سازم و آن را در حد بضاعت و مشاهداتم به آهنگ درآورم، این کار در تمام قطعات آلبوم با ساز گیتار انجام‌شده غیر از قطعه «ای روشنایی» که با پیانو ساخته‌شده است. تنظیم کل قطعات نیز با محوریت ساز گیتار در قالب یک راک استایل پاپ بر عهده بهنود یخچالی بود که به بهترین شکل ممکن و با مهارت انجام داده است.
بهنود یخچالی نیز درباره این اثر اظهار کرد: روزی که بابک پیام با ایده‌اش در مورد آلبوم به سراغم آمد، من با حجم زیادی از ملودی‌ها و موسیقی‌هایی مواجه شدم که به‌صورت ماکت آماده شده بودند و نیاز به تنظیم و ایجاد عطر و طعمی واحد در قالب یک آلبوم در آن‌ها حس می‌شد. با توجه به صحبت‌هایی که کردیم و کاراکتری که من از ملودی‌های بابک می‌گرفتم، بر آن شدم تا قطعات‌ با لحن موسیقی راک تنظیم شوند.
وی درباره سازبندی آلبوم گفت: نوع سازبندی هم اهمیت بسیاری داشت و با توجه به کاراکتر موسیقی و توضیحات قبل از پیانو، الکتریک پیانو، گیتار آکوستیک، گیتار نایلون، گیتار لید، ارکستر سازهای زهی، درام، پرکاشن و بعضی از ادوات الکترونیکی استفاده کردیم.
(((لازم بذکر است))) این آلبوم به همت شرکت آوای باران مجوز انتشار گرفته است و هم اکنوناین آلبوم هم اکنون در سایت بیپ تونز و تمام مراکز فرهنگی معتبر در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

photo_2018-06-24_19-17-20

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.