موسیقی ایده آل – دلارام بهرامپور : آرش قاسمی پس از انتشار آلبوم های گوهر افشان و خیام میرزا عبدالله با گروه میراث ، این بار آلبومی بی کلام را بطور مستقل منتشر خواهد کرد و در گفتگویی اختصاصی که با موسیقی ایده آل داشت بیشتر درباره ی این البوم برایمان توضیح داد .

– در ابتدای صحبت هایمان توضیحی کلی در باره ی این آلبوم بدهید .

این آلبوم ، تیک تاک زندگی نام دارد و متشکل از ۸ قطعه با نام های ۱- شام اول ۲- شهر فرنگ ۳- دریای بارانی ۴- زمان پیش رو ۵- ایستگاه عاشقی ۶- شعله های آتش ۷- پیام جدایی ۸- صدای باد ، می باشد .

– نوازنده هایی که در این البوم هنرنمایی کردند رو معرفی کنید .

در واقع این آلبوم کاملا مستقل هست و نوازنده ی تمام سازهایی که در این قطعات خواهید شنید خودِ بنده هستم و سازهای : ساکسیفون ، کلارینت ، سه تار ، و عود و اکاردئون و ساز های کوبه ای و موسیقی الکترونیک را هم خودم به شخصه اجرا کرده ام که افکت های صوتی نیز آنها را همراهی میکند .

– تیک تاک زندگی ، دلیل خاصی برای انتخاب این عنوان داشتید ؟

راستش بنظر من نقطه ی مشترک زندگی همه ی ما انسانها تیک تاک های زندگیمون هست و بالاخره ثانیه های مشترکی که همه ی ما داریم در زندگیمون و در این آلبوم من درگیر بدی ها و جنگ ها و اختلافات و .. نشدم و سعی کردم خوبی ها رو ببینم و در نهایت همین طور هم شد .

– نوازنده هایی داشتیم که برای گرفتن مجوز حتی تک آهنگ های بیکلام خیلی دچار مشکل شده اند ، شما هم با این مشکلات مواجه شدین ؟

خیر ، اتفاقا خیلی راحت و بی دغدغه شاید بگم در طی دو هفته و خیلی سریع به نتیجه رسید و مجوز از طرف دفتر موسیقی صادر شد .

photo_2016-08-21_21-01-20

– جمع آوری آلبومی که حتی کوچکترین کار هایش روهم خودتون انجام دادین سخت نبود ؟ دلیل خاصی نداشت ؟

راستش در واقع منِ ، آرش قاسمی دو بُعد دارم ، یک بعد من ، سر پرست گروه میراث هست که در آن گروه نگاه ما به شهرای نامی و ادبیات کهن و … است اما بعد دیگر من ، آهنگسازی و نوازندگی خودم هست که قصد داشتم تا حدودی نگاه عامی که روی من هست رو عوض کنم و بگم که حرفی برای گفتن دارم .

– چرا از هیچ نوازنده ای کمک نگرفتید برای ضبط قطعات ؟

چون خیلی دلم میخواست در این آلبوم حس و حال کامل مالِ یک نفر باشه چرا که کارها کاملا حسی هستند و بیشتر فضا ها نو هست و اینکه ما در گروه میراث به اندازه ی کافی درگیر ادبیات هستیم و به هرحال در اهنگسازی ها محدودیت هایی داریم اما البوم بی کلام این فرصت رو به من داده تا بتونم بعد دیگر خودم رو بهتر معرفی بکنم .

– جمع آوری این هشت قطعه چقدر طول کشید ؟

از این ۸ قطعه ، ۲ -۳ ترک مربوط به قبل هستند و تقریبا آماده بودند اما ضبط باقی ترک ها نزدیک به ۴ ماه زمان برد .

– کی باید منتظر انتشار این آلبوم متفاوت باشیم ؟

تمام سعی من بر این هست که تا قبل از محرم کار وارد بازار بشه فکر میکنم حدود یک ماه آینده

– توضیحات تکمیلی این آلبوم را هم برامون بگید .

کار میکس و مستر و تدوین و ضبط و … همه را خودم انجام دادم حتی کار صدابرداری چرا که میخواستم صدایی که خودم دوست دارم از ساز بشنوم ضبط و پخش بشه ، عکس های این مجموعه کاری از اقای میلاد غم خواری و طراحی جلد اثر خانم غزاله سابقی و در نهایت ترجمه ی قطعات نتیجه ی زحمات خانم نازنین قرائی نژاد هست .

photo_2016-08-21_21-04-43

انتهای خبر / اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.