موسیقی ایده آل : میثم ابراهیمی خواننده بسیار خوب و جوان موسیقی کشورمان است که کمی قبل از سال جدید دومین آلبومش را با نام « تگرگ » وارد بازار کرد.به همین بهانه گفت و گویی را با او انجام دادیم که در ادامه می خوانید :

از آلبوم «تگرگ» بگویید؛استقبال از این آلبوم چگونه بود ؟

خداراشکر بازخوردهای بسیار خوبی را از این آلبوم دریافت کردم و فکر می کنم آلبوم من به نسب دیگر دوستانی که در سال گذشته آلبومشان را منتشر کردند از فروش بهتر و بیشتری برخوردار بود.خیلی از دوستان و نزدیکانم هم که برای خرید آلبوم به فروشگاه های عرصه محصولات فرهنگی مراجعه کرده بودند می گفتند که آلبوم را تمام کرده بودند.در مجموع فکر میکنم که مخاطبین اکثر قطعات این آلبوم را دوست داشتند و از کلیت آلبوم راضی بودند.

تبلیغات بسیار خوب و گسترده ای را هم برای این آلبوم در نظر گرفته بودید.چه در سطح فضای مجازی و چه در سطح محیطی و میدانی.

بله،با شرکت پخش آلبوم صحبت کرده بودم و تبلیغات خوبی را برای این آلبوم در نظر گرفتیم.چون برای این آلبوم بسیار زیاد زحمت کشیدم و اعتقاد داشتم که حقش را از بازار موسیقی خواهد گرفت.سعی کردم با تنوع قطعات فضای خوبی را در کلیت آلبوم ایجاد کنم که البته باید بگویم قطعه «چهاردیواری» به اسرار شرکت در آلبوم قرار گرفت.نه این که بگویم این قطعه ، قطعه ی خوبی نیست یا ضعیف است؛از دوست هنرمندم «مازیار فلاحی» هم تشکر می کنم برای ساخت این قطعه اما فکر می کنم که این قطعه مناسب صدای من نبود و به صدای خود مازیار بیشتر میخورد.

انتشار آخر سال این آلبوم به فروش آن ضربه وارد نکرد؟

خیر فکر نمی کنم تاثیر زیادی داشته باشد چون فروشمان خوب بوده است.ضمن این که برای من بیشتر شنیده و دیده شدن آلبوم مهم بود که خداروشکر این اتفاق افتاد.

فضای کلی آلبوم «تگرگ» با آثاری که قبل از انتشار این آلبوم از میثم ابراهیمی شنیده بودیم بسیار متفاوت بود.دلیل این مساله چه بود؟

بعضی ها می گفتند میثم ابراهیمی خواننده ای است که اسلو را خوب می خواند.البته من از شنیدن این جمله خوشحال می شدم چون اصولا خواندن قطعه اسلو از قطعه اکتیو و ریتمیک سخت تر است اما یکی از دلایل این کار این بود که به این دوستان ثابت کنم که قطعات اکتیو را هم خوب میخوانم.دلیل دیگر هم این بود که آلبوم قرار بود نزدیکی های عید منتشر شود و قصدم این بود که مردم در سفر های نوروزی شان و در ماشین قطعات این آلبوم را گوش کنند و لذت ببرند.البته در این آلبوم من همه سبکی را خواندم.اسلو،ترنس،هاوس و …

قطعات محبوب خودتان از این آلبوم کدام قطعات هستند؟

خیلی سخت است که بخواهم بگویم(فکر میکند!)اما خب قطعات چشامو بستم،شاید عاشقشم،این که نمیشه و خودتم می دونی را بسیار دوست دارم.

برخی ها معتقد بودند که قطعه ی «باز بارون» که محمد علیزاده آهنگساز و میلاد ترابی تنظیم کننده آن هستند شباهت زیادی به قطعه ی «غم دنیاست» محمد علیزاده دارد.نظر شما چیست؟

ببینید ، ساختار ذهنی یک آهنگساز و تنظیم کننده را که نمیتوان تغییر داد.هرچقدر هم که بخواهد متفاوت کار کند باز هم از چارچوب سبک خود نمی تواند خارج شود.محمد علیزاده در تمامی ملودی هایش خط امضای خود را دارد.البته بعضی ها هم فقط دنبال این هستند که به قول معروف سوتی بگیرند ! در مجموع من شباهت زیادی بین این دو قطعه نمی بینم.

کاور آلبوم را که نگاه می اندازیم در مقابل ترانه سرا و آهنگساز قطعه دوم آلبوم که «عاشقت شدم» نام دارد و یکی از قطعات موفق آلبوم هم است ، نقطعه چین قرار گرفته است.واقعا چه کسی ترانه سرا و آهنگساز این قطعه است ؟

دوست خوبم « علیرضا طلیسچی » ترانه سرا و آهنگساز این قطعه است و به خواست خود ایشان و به خاطر مشکلاتی که در وزارت ارشاد دارند به جای نامشان نقطه چین قرار دادیم.البته او آخرین مراحل دریافت مجوزش را طی می کند و امیدوارم که به زودی شاهد آلبوم و کنسرت علیرضای عزیز باشیم.

یکی دیگر از مواردی که در آلبوم نظر را به خود جلب می کند این است که شما بیشتر قطعات را با افراد ثابتی چون «گروه پازل» ، «مهرزاد امیر خانی» و «حدیث دهقان» کار کرده اید.دلیل این همکاری های مستمر چیست؟

گروه پازل گروهی است که کار های بسیار خوبی را تولید کرده است و از خلاقیت های بسیار خوبی برخوردار هستند.علی و آرین عزیز بسیار برای این آلبوم زحمت کشیدند.شبانه روز در استودیو بودیم و ۱۵ قطعه را برای آلبوم تولید کردیم که مجموعا ۸ قطعه را با همکاری این گروه در آلبوم قرار دادیم.خانم دهقان هم که ترانه و کلام بسیار خوبی دارند.مهرزاد هم که از دوستان خوب من است و قطعات موفقی را سروده است.به هر حال وقتی یک خواننده با یک گروهی کار می کند و موفق می شوند ، سلیقه ی یکدیگر را پیدا می کنند و نباید برای تولید آلبوم ریسک کند و تیم کاری اش را عوض کند.چون آلبوم شناسنامه ی هر خواننده ای است.گروه پازل جای صدای من را می دانند و می شناسند و نمی خواستم که در این آلبوم ریسک کنم.به هر حال از همکاری با این دوستان عزیزم بسیار راضی هستم.

در مورد همکاری و خواندن قطعه ی دو صدائه ی «تگرگ» با ایشان توضیح دهید.این همکاری چگونه شکل گرفت ؟

مازیار فلاحی از دوستان بسیار خوب من است.با صحبت هایی که با ایشان و مدیر برنامه هایشان آقای خشایار فلاحی داشتیم قرار بر این شد که یک قطعه دو صدایی را با هم اجرا کنیم.قطعات آلبوم را برایشان گذاشتیم و آن ها این قطعه را انتخاب کردند.

بعد از انتشار آلبوم ، شما قطعه ی « تگرگ ۲ » را تنها با صدای خودتان منتشر کردید که باعث اعتراض برخی از هواداران مازیار فلاحی شد.دلیل این کار چه بود؟

ما قصد داشتیم که این قطعه را در آلبوم قرار بدیم اما من نخواستم که این اتفاق بیفتد و تصمیم گرفتم که در آلبوم تنها نسخه دو صدائه قرار داشته باشد و قطعه «تگرگ۲» با صدای خودم را بعد از انتشار آلبوم و در قالب تک آهنگ منتشر کنم.مثل کاری که بابک جهانبخش در مورد قطعه ی «من و بارون» انجام داد و دو نسخه از آن قطعه را در آلبوم قرار داد.به هر حال صاحب اثر این قطعه من هستم و دلیلی برای ناراحت شدن نمی بینم !

در بین سریال های نوروزی امسال ، تیتراژ سریال « سر به راه » را نیز اجرا کردید ، این همکاری چگونه شکل گرفت و استقبال ار این تیتراژ چگونه بود؟

قبل از این که آلبومم وارد بازار شود به بنده پیشنهاد تیتراژ این سریال را دادند و گفتند که قرار است از شبکه ۳ سیما پخش شود که بعد ها تغییراتی صورت گرفت و از شبکه تهران پخش شد.این قطعه را با توجه به محتوای سریال تولید کردم که به یک عشق خوب و مثبت ختم می شود.این قطعه را برای آلبوم تولید کرده بودم که به خاطر این سریال آن را در آلبوم قرار ندادم.بازخورد های بسیار خوبی هم از این قطعه دریافت کردم.

از قرار معلوم فاز دوم سریال دردسر های عظیم در حال تولید است.برای قسمت دوم این سریال هم به شما پیشنهادی برای تیتراژ داده شده است ؟

بله دوستان با بنده صحبت کردند و فعلا نظرشان این است که تیتراژ همان قطعه ی «چشامو بستم» باشد که در فاز اول این سریال به عنوان تیتراژ قرار داشت و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت.با این تفاوت که چند قطعه را برای قسمت های میانی سریال تولید کنیم و در اختیار آن ها قرار دهیم.فعلا نظر تهیه کنندگان بر این است تا ببینیم خدا چه می خواهد.

برنامه تان برای کنسرت چگونه است ؟

  ارکستر را جمع کرده ایم و تمرینات را آغاز کرده ایم.بعد از ماه رمضان قطعا تور کنسرت ها را در تهران و شهرستان ها آغاز خواهیم کرد و پس از سال ها فعالیت در عرصه موسیقی به روی صحنه خواهم رفت.وقتی که من سال ۸۶ نخستین تیتراژم را برای صدا و سیما با نام «خانه فیروزه ای» خواندم خیلی از دوستانی که اکنون در زمینه موسیقی فعالیت می کنند آغاز به کار نکرده بودند.

وضعیت کلی موسیقی کشورمان را چگونه ارزیابی می کنید ؟

وضعیت بسیار خوبی را می بینم.خداروشکر بچه ها اکثرا بسیار خوب کار می کنند.به هر حال باید خواسته مان را از این که به موسیقی وارد شده ایم بدانیم.من همیشه به دوستانی که تازه وارد این عرصه شده اند می گویم که اصلا برای معروف شدن عجله نکنند و آهسته و پیوسته کار را دنبال کنند و به قول معروف راه صد ساله را یک شبه طی نکنند.

به عنوان حرف آخر اگر صحبتی باقی مانده است بفرمایید.

خیلی ممنونم از شما و مجله خوبتان و همچنین از خوانندگان این مصاحبه و هوادارانم.منتظر باشید که به زودی قرار است به دیدار هواداران برویم و قطعاتی که ۸ سال است با هم زمزمه می کنیم در کنسرت با هم بخوانیم.

گفت و گو از : محمد کردی 

منبع : مجله آهنگ ایده آل ؛ بازنویسی در موسیقی ایده آل

 

انتهای خبر /

Leave a Reply

Your email address will not be published.