موسیقی ایده آل : کنسرت گروه ” نی بانگ ” به آهنگسازی و سرپرستی کاوه سپندار و خوانندگی استاد بیژن کامکار و مجتبی عسگری و به تهیه کنندگی موسسه فروغ فلق روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر ماه ساعت۲۱:۳۰ در تالار وحدت به اجرا در می آید.

کاوه سپندار: در بخش موسیقی سنتی امروزه به تصنیف های متنوع از نظر ریتم به همراه آواز کمتر توجه می شود.
سپندار متولد شهریور سال ۵۶ است که از کودکی آموزش هنر را در شهر سنندج آغاز نموده و در همین راستا سال ۱۳۷۷ وارد دانشکده موسیقی شده و تکنیک های نوازندگی نی و ردیف های موسیقی ایرانی را نزد استاد جمشید عندلیبی فرا گرفته است ، ساز تخصصی او نی است اما با سه تار و همچنین سازهای دیوان و دف که سازهایی کاملا مرسوم در جوامع کرد نشین است آشنایی کامل دارد.
در کنار همکاری تنگاتنگی که با گروههایی چون مولانا و عبدالقادر مراغه ای و عندلیبان داشته است گروه خود را به نام ” نی بانگ ” بنیان نهاد و پروژه های مختلفی را با این گروه ضبط کرده که آلبوم اندیشه های خاموشی اولین آلبوم انتشار یافته و دو آلبوم در زمینه موسیقی سنتی و کردی تهیه کرده که به زودی انتشار پیدا میکند.
از دیگر فعالیتها و آلبوم هایی که این هنرمند در آنها به همکاری پرداخته عبارتند از : ۱- گرفتار به آهنگسازی محمد جلیل عندلیبی و خوانندگی علیرضا افتخاری ۲- شهرآشوب به آهنگسازی محمدرضا درویشی و خوانندگی همایون شجریان ۳- کیژی کورد به آهنگسازی محمدجلیل عندلیبی و خوانندگی زنده یاد عباس کمندی و… .
همچنین اجراهایی در داخل ایران از جمله چندین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر – فستیوال شمس تبریزی و شرکت در فستیوال موسیقی کردی اربیل عراق در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ و همچنین اجراهای مختلفی در کشورهای فرانسه– سوئیس – سوئد – آلمان و… از جمله فعالیتهای وی می باشد.
اجراهای کنسرت تالار وحدت در دو بخش سنتی و کردی است که در بخش اول (سنتی) منتخبی از قطعات آلبوم اندیشه های خاموشی به آهنگسازی کاوه سپندار و خوانندگی مجتبی عسگری خواهد بود که بر اساس موسیقی دستگاهی و ردیفی ایرانی با آنسامبل سازهای ایرانی اجرا می شود و در بخش دوم قطعات جدید از ساخته های کاوه سپندار و خوانندگی استاد بیژن کامکار است که این قطعات با آنسامبلی متفاوت از بخش اول و تکیه و محوریت ساز دیوان و دیگر سازهای ایرانی به اجرا در خواهد آمد.
کنسرت ” نی بانگ” به آهنگسازی و سرپرستی کاوه سپندار و خوانندگی استاد بیژن کامکار و مجتبی عسگری و به تهیه کنندگی موسسه فروغ فلق روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به اجرا در می آید و علاقه مندان می توانند جهت تهیه بلیط به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

در ادامه تیزر تصویری این کنسرت را مشاهده می نمایید.

photo_2017-12-04_11-10-18

انتهای خبر /

Leave a Reply

Your email address will not be published.