موسیقی ایده آل – نگار رحیمی : کنسرت “موسیقی نو” در روز چهارشنبه ٢٣ تیرماه ٩۵ در تالار رودکی به مرور آثار علیرضا مشایخی آهنگساز نامدار ایرانی پرداخت.
ارکستر موسیقی نو به رهبری “سعید علیجانی” قطعات : “افلیا شماره ١” اپوس ١۴۵ . “سنات شماره ٢” برای پیانو و ارکستر اپوس ١٣٨ با نوازندگی مطهر حسینی و ” مرکوری” برای پیانو و ارکستر اپوس ١٩۶ با نوازندگی ” نگین انوشا ” را اجرا کردند. اجرای قطعاتی از مجموعه “لحظه ها ” برای دو ویولن ، اپوس ١١٩ شماره ٢ توسط پویا دهلاری و بهار فلسفی اجرا گردید، که این بخش از اجرا ،با احساس ترین و زیباترین حس را در سالن رودکی برپا کرد.
همچنین اجرای قطعه ی “لحظه ها” برای پیانو اپوس ١١٩ شماره ١ با نوازندگی مطهر حسینی و نگین انوشا اجرا گردید.
گروه ” موسیقی تهران”در سال ١٣٧٢ به کوشش “فریماه قوام صدری “و “علیرضا مشایخی ” با هدف شناسایی ، تربیت و معرفی نوازندگان و آهنگسازان ایرانی بنیان گذاشته شد که مهمترین دستاورد آن معرفی بیش از ۴۵ آهنگساز ایرانی و تأسیس چندین فستیوال موسیقی از جمله “فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر” می باشد.
در سال ٧۴ در ادامه ی فعالیتهای این گروه ، علیرضا مشایخی “ارکستر موسیقی نو” را پایه گذاری کرد که آشنا کردن توده ی مردم با موسیقی و جلوه های گوناگون موسیقی معاصر همواره از اهداف این ارکستر بوده است. این ارکستر تا به امروز ۶آلبوم را در کارنامه حرفه ای خود ثبت کرده است . از آخرین آثار علیرضا مشایخی ، این آهنگساز برجسته می توان به ” متاایکس ” اشاره کرد. این اثر با آهنگسازی علیرضا مشایخی و همراهی ارکستر موسیقی نو سعید علیجانی منتشر گردیده است.
با آرزوی وسعت موفقیت بیشتر این هنرمندان عزیز و خلق آثار بدیع از ایشان . !

در ادامه تصاویری از این کنسرت را از نگاه دوربین « سجاد چلمبری » مشاهده می نمایید.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published.