موسیقی ایده آل : کنسرت گروه دال شامگاه ۲۹ خرداد ماه در محل تالار وحدت تهران برگزار شد . این گروه در این کنسرت به اجرای دو آلبوم خود با نام های « گذر اردیبهشت » و « کلاغ سفید » پرداخت.

آلبوم «گذر اردیبهشت» که عمده قطعات آن محتوایی عاشقانه و صلح‌جویانه دارد در سال ۹۵ جایزه «باربد» جشنواره موسیقی فجر و آلبوم «کلاغ سفید» هم که به موضوعاتی چون مهاجرت و صلح پرداخته در سال ۹۶ عنوان بهترین آلبوم تلفیقی سال را در جشن سالانه موسیقی ما کسب کرده بود.

گروه «دال» که طی سال‌های اخیر مانند برخی از مجموعه‌ها و گروه‌هایی که کارگردانی هنری آن برعهده رضا موسوی بوده، فضای متفاوتی را در حوزه اجراهای زنده انتخاب کرده بودند در این کنسرت نیز به شیوه کنسرت‌های پیشین خود با یک طراحی صحنه ویژه و متفاوت اجرای خود را آغاز کردند؛ برخی از نوازندگان اصلی گروه در شروع کنسرت نقاب‌های نمادینی از شمایل یک کلاغ سفید رنگ برسر کشیده بودند و این ترکیب به نوعی نماد تازه‌ترین آلبوم این گروه به نام «کلاغ سفید» محسوب می‌شد.

این گروه مستقل موسیقی که طی سال‌های اخیر در بسیاری از مقاطع به دور از حاشیه و هیاهوهای رایج این حوزه، به فعالیت پرداخته، در این کنسرت نیز همانند برنامه‌های زنده خود تلاش کرد با تنظیمی متفاوت از آثاری که تاکنون به گوش مخاطبان رسانده بود، فضایی تازه را در کنار کارگردانی سنجیده رضا موسوی پیش روی مخاطبان قرار دهد؛ استفاده همزمان از عناصر نمایشی چون نور پردازی، پرفورمنس های حرکتی و نوع چینش نوازندگان نمود عینی چنین رویکردی بود.

این مجموعه موسیقایی که در اغلب کنسرت‌های خود تالار وحدت را برای اجراهای متفاوتشان انتخاب می‌کنند در برنامه شب گذشته خود نیز غیر از اجرای آثار پرطرفدار خود چند قطعه بی‌کلام را نیز با هنرمندی امیر فرهنگ اسکندری و شایان شکرابی برای علاقه‌مندان اجرا کردند. ضمن اینکه امین هدایتی خواننده گروه که اغلب شنوندگان گروه موسیقی «دال» وی را دنباله روی نوع خوانش علیرضا قربانی می‌شناسند، اجرای قابل قبولی را برای مخاطبان ارائه داد.

امین هدایتی خواننده، شایان شکرآبی آهنگساز و نوازنده پیانو، غزل مهدوی شاعر و ترانه سرا، یزدان بهمنی نوازنده سازهای کوبه‌ای، میلاد سعدی نوازنده سازهای کوبه‌ای، فرشاد رضایی نوازنده گیتارباس و آرش آذر نوازنده ساز دودوک کنسرت شب گذشته گروه «دال» را تشکیل می‌دادند. این در حالی است که فرشاد رضایی نوازنده گیتار باس، آرش آذر نوازنده بالابان و دودوک، مهگل صفدری هم خوان، داریوش آذر خواننده مهمان، امین واحدی و موژان میرزایی، بهاره بیات نوازندگان ویولن یک، نگار فرجی سولیست قطعه «فصل اخر»، بهار فلسفی، فرشاد دهنوی، نسیم حسینی، مهرنوش جواد زاده نوازندگان ویولن دو، سینا کلوت و صبا صفوی نوازندگان ویولا، ماکان خوی نژاد نوازنده ویولنسل و امیر فرهنگ اسکندری نوازنده عود نیز گروه نوازندگان کنسرت را تشکیل می‌دادند.

در گروه اجرایی نیز رضا موسوی کارگردان هنری، علی کوزه گر طراح نور، نگین شکیبا دستیار کارگردان، هدی حسینی و امیرحسین سیر دستیاران نور، نازنین محمدی و نسیم رحمانی دستیاران صحنه، امیر عبدی، سولماز مالک، ساناز رئیسی طراحی و ساخت تصاویر، شروین عقیلی، مرتضی زمانی، رسول بابایی، طلا سپه رم و هانیه باوری پردازش تصاویر، راحله زهره‌ای طراح لباس، پویا هاشمی عکاس، سولمازمالک طراح گرافیک، سید علی اصغر رضوی مدیر گروه، مهسا نعمت مدیر اجرایی و محمد حسین توتونچیان تهیه کننده عوامل این بخش بودند.

در ادامه تصاویری از این کنسرت را از نگاه دوربین « سعیده توکلیان » مشاهده می نمایید.

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.