موسیقی ایده آل : کارگاه تخصصی صدا سازی آواز ایرانی صبح جمعه در مرکز همایشهای فجر تهران توسط استاد همایون دهقان برگزار شد .
همایون دهقان خواننده و محقق‌ آواز ایرانی هدف خود را از برگزاری کارگاه صدا سازی جلوگیری از آسیب های احتمالی به هنرجویان و علاقه مندان به اواز ایرانی بیان کرد و پس از بیان مباحث اساسی و پایه ای صدا و نکات علمی پیرامون صداسازی به توضیح روشها و مراحل صداسازی پرداخت . همایون دهقان در طول این کارگاه به ارائه نظریات و فرضیه های خود که در طی ۲۰ سال فعالیت‌ و‌تحقیق‌ روی دستگاه ها و ردیف موسیقی ایرانی بدست آورد پرداخت .
همایون دهقان فعالیت خود را از سال ۷۴ آغاز نمود و نزد اساتیدی چون استاد کرامتی ، نوربخش و استاد لطفی به فراگیری آواز ایرانی پرداخت . وی در طول فعالیت حرفه ای خود بیشتر به مطالعه پیوند شعر و موسیقی و شناخت موسیقی سنتی ایرانی پرداخته و به زودی آلبوم جدیدی را منتشر خواهد کرد .
طی بخش های متفاوتی از این همایش ، آرمان شرافتی نوازنده جوان و با استعداد تار از شهرستان اردبیل به روی صحنه آمد و با اجرای قطعاتی به‌صورت تکنوازی و آوازی در کنار استاد دهقان به هنرنمایی پرداخت .

تصاویری از این کارگاه را از نگاه دوربین « یاشار ماهوت » مشاهده می نمایید.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.