موسیقی ایده آل: نخستین اجرای عمومی تالار قشقایی در سال ۹۵ با به صحنه رفتن نمایش ” ساعت بیست” به نویسندگی و کارگردانی سید علی موسویان یکشنبه ۱۵ فروردین ماه در حضور تعدادی از هنرمندان پیشکسوت با یاد شهید حسین قشقایی به صحنه رفت.

بهزاد فراهانی نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر کشورمان در ابتدای این مراسم با تقدیر از مقام هنری شهید حسین قشقایی بیان کرد: من این افتخار را داشتم که در دوران دانشگاه با حسین قشقایی همکلاس بودم و خوب یادم هست که حدود ۳۸ سال پیش چه افت و خیزهایی باهم داشتیم به طوری که خیلی از این خاطرات همچنان در ذهنم باقی مانده است. حسین قشقایی منشی داشت که همواره شخصیتی متواضع و فروتن داشت و ما از او هنرمند بزرگ منشی می‌دیدیم که اهل عرفان و اخلاق بود.

وی ادامه داد: من خوب به خاطر دارم در سال‌هایی که درس می‌خواندیم شهید قشقایی علاوه بر درس‌های دانشگاه آثاری از مولوی و شیخ اشراق را می‌خواند. او هنرمندی بود که در دوران حیات خود به ما اخلاق یاد می‌داد و من به شخصه منش و گذشتی از او می‌دیدم که برایم مثال زدنی بود. حسین قشقایی نگاه‌های ارجمندی داشت و امشب بسیار خوشحالم که یک تالار تئاتری در مجموعه تئاتر شهر سالهاست همچنان به نام یک هنرمندی تئاتری است.

این هنرمند پیشکسوت در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: آرزوی من برای همه اهالی تئاتر به ویژه هنرمندان جوان این است که سالن‌های تئاتری بیش از گذشته ساخته شود تا ما این بار به نام هنرمندان زنده تئاتر ایران تالارهای جدید داشته باشیم و هنرمندان شریف تئاتر دیگر دغدغه سالن نداشته باشند.

آتش تقی پور بازیگر پیشکسوت تئاتر کشورمان نیز بیان کرد: من افتخاری همبازی شدن با شهید حسین قشقایی در نمایش “پیک نیک در میدان جنگ ” را داشتم و در این مدتی که او را شناختم از حسین سادگی بسیار بی پیرایه ای دیدم که تا هیچ گاه از یادم نخواهد رفت.

سید علی موسویان نویسنده و کارگردان نمایش ” ساعت بیست” هم در مراسم افتتاح این اثر نمایشی گفت: به اعتقاد امشب این گروه ما نیست که میزبان شما هنرمندان عزیز تئاتری است، بلکه اعتقاد من این شما هستید که میزبانید و ما هم مهمان شماییم. به هر حال امیدوارم آیین افتتاح نمایش “ساعت بیست” مقدمه ای برای حضور سیاسیون برای اجرای آثار نمایشی باشد تا به تئاتر این کشور توجه بیشتری شود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود از عنایت بخشی بازیگر پیشکسوت تئاتر و احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران خواست تا در حرکتی نمادین چراغ نمایش ” ساعت بیست ” را روشن کنند.

اسماعیل خلج، محمود عزیزی، نادر مشایخی، محمدرضا خاکی، حمیدرضا صدر، کاظم هژیرآزاد، رحمت امینی، عباس رافعی، امیر حسین شفیعی از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

نمایش ” ساعت بیست” به نویسندگی و کارگردانی سید علی موسویان و بازی ( به ترتیب حروف الفبا ) مهرخ افضلی، فاطمه امینی، حسین پور کریمی، محمدزوار بی ریا، فریبا شاهسون، سروش طاهری،علیرضا طاهری، علیرضا مهران، مهدی نصرتی در تالار قشقایی به صحنه می‌رود.

در ادامه تصاویری از این کنسرت را از نگاه دوربین « پارسوآ پاکیزه » مشاهده می نمایید.

هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است

 

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.