موسیقی ایده آل : پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی صبح امروز یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ از سمت خود استعفا داد و بلافاصله استعفای وی از سوی علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پذیرفته شد.
پیروز ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره علت استعفایش گفت: مشغله کاری و دوری از عرصه دانشگاه و آهنگسازی موجب شد که از سمتم در دفتر موسیقی استعفا دهم. امیدوارم در آینده اگر لازم بود به عنوان مشاور در خدمت دوستان باشم.
ارجمند درباره اختلاف میان او و مرادخانی  تصریح کرد:‌ بالاخره همیشه قرار نیست در یک سیستم مدیریتی همه چیز عالی باشد. در هر سیستمی اختلاف مدیریتی وجود دارد. در معاونت هنری هم مهم این است که موسیقی در مسیر درستش قرار بگیرد.
وی ادامه داد:‌ هرگاه احساس کنم می‌توانم به موسیقی خدمت کنم این کار را انجام می‌دهم. تصور می‌کنم الان حضورم در دانشگاه و فضای تولید و اجرا و خلق آثار موسیقی بیشتر مفید باشد. تعداد زیادی اثر و کتاب دارم که باید منتشر شود.
ارجمند گفت:‌سیاست کلی وزارت ارشاد این است که دفاتر به عنوان اتاق فکر و محل نظارت و برنامه ریزی باشند و از کارهای اجرایی دور شوند. خود من هم از این موضوع استقبال کرده بودم. نظر خودم این بود که دفتر موسیقی باید از کارهای اجرایی دور شود و به کارهای سیاست‌گذاری بپردازد. کارهایی که انجام دادیم هم در همین باره بود. کارهای زیادی هم در این باره انجام دادیم که بسیاری از این فعالیت‌ها به زودی به سرانجام می‌رسد.
وی تاکید کرد:‌ در این سال‌ها زندگی شخصی خودم را کنار گذاشته بودم و از دل‌مشغولی‌های خودم دور شده بودم.
ارجمند درباره تازه‌ترین اثری که از او منتشر می‌شود، گفت: باز انتشار دو آلبوم «سفر به چزابه» و «هزار و یک شب» را در اولویت دارم. «سفر به چزابه» موسیقی فیلمی بود که با زنده‌یاد رسول ملاقلی پور کار کردم و «هزار و یک شب» رسیتال پیانو بود. این دو آلبوم به صورت کاست منتشر شده بودن که قصد دارم بعد از سال‌ها این دو آلبوم را به صورت سی دی منتشر کنم.
وی ادامه داد: اثری با همکاری علیرضا وکیلی منش دارم که به زودی منتشر می‌شود و  25 سال آثار موسیقی خودم را در قالب دو لوح فشرده روانه بازار خواهم کرد. همچنین ۴ کتاب آماده چاپ دارم که باید برای نشر آماده شوند. یکی از کتاب‌ها درباره «مقام و دستگاه در تلاوت قران کریم» است و یکی دیگر از این کتاب‌ها درباره موسیقی هند است. چند کتاب دیگر هم دارم که باید کامل و منتشر شوند. در کنار همه این‌ها تدریش در دانشگاه را نیز از سر می‌گیرم.

 

انتهای خبر / منبع تسنیم

Leave a Reply

Your email address will not be published.