موسیقی ایده آل : پنجمین جشنواره «هنر برای صلح» با آثاری از هنرمندان ۳۰ کشور جهان در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.

عصر چهارشنبه ۲۱ شهریور خانه هنرمندان ایران میزبان پنجمین جشنواره «هنر برای صلح» شد و این جشنواره با افتتاح بخش نمایشگاهی آغاز به کار کرد و در ادامه گروه موسیقی آقای بنفش، گروه تئاتر کودک قاصدک و پرفورمنس نقاشی خط توسط احمد آریامنش اجرا شد.

در این رویداد هنری که از سوی بخش خصوصی هنر و با حمایت هنرمندان، گالری‌داران و مجموعه‌داران برپا می‌شود؛ آثار ۲۴۰ هنرمند در رشته‌های نقاشی، مجسمه، گرافیک، ویدیو آرت، پرفورمنس، تئاتر، سینما و موسیقی در این جشنواره حضور دارد که بخش اعظم این آثار در حوزه تجسمی است.

در بخش نقاشی این رویداد هنری، آثار ۶۴ هنرمند از جمله ناصر اویسی، جعفر روح‌بخش، کوروش شیشه‌گران، بهرام دبیری، منوچهر نیازی، کامبیز درم‌بخش و… به نمایش درآمده است. در این بخش شاهد آثاری از هنرمندان فرانسویی و ایتالیایی نیز هستیم.

در بخش عکس نیز آثار ۵۲ هنرمند از جمله عباس کیارستمی، رضا کیانیان، ابراهیم حقیقی، سیف‌الله صمدیان، محمد فرنود، گوهر دشتی، شادی قدیریان، آرمان استپانیان، مجید سعیدی و… در کنار آثاری از عکاسانی از کشورهای فرانسه، افغانستان، هند و عراق در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

در بخش مجسمه و چیدمان نیز ۳۴ اثر از بهروز دارش، تاها بهبهانی، جمشید مرادیان، مریم سالور، گیزلا وارگا سینایی و… در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

بخش ویدیو آرت و پوستر این رویداد هنری، میزبان آثار ۲۸ هنرمند از ایران، یونان، مکزیک، آمریکا، روسیه، دومنیکن، چین، اکوادور، ترکیه، لهستان و اندونزی است.

در بخش نمایشگاهی پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» تمامی آثار برای فروش ارائه شده‌اند و عواید حاصل از آن صرف ساخت مدرسه و اقدامات بشردوستانه خواهد شد.

پنجمین جشنواره «هنر برای صلح» در کنار بخش نمایشگاهی تا۳۰ شهریور همه روز با برنامه‌های متنوعی در عرصه تئاتر، موسیقی و سینما میزبان علاقمندان به هنر و صلح خواهد بود.

مراسم بزرگداشت روز جهانی صلح و اهدای «نشان صلح» که یکی از بخش‌های اصلی جشنواره «هنر برای صلح» در دوره‌های پیشین بوده است نیز در روز پنجشنبه ۲۳ شهریور در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.