موسیقی ایده آل : چند روز پیش در رسانه های مختلف موسیقایی کشور، خبر انتشار اولین آلبوم رسمی ماکان در روزهای آینده، با نام «هوای خنک» به همراه قسمت هایی از این آلبوم به شکل دمو منتشر شد تا اینکه «هوای خنک» در تاریخ بیست و پنجم خرداد ماه در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

در این آلبوم که با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است، هشت قطعه قرار داده شده که توسط مولفین خوش سابقه هنر موسیقی ساخته شده اند. «هوای خنک» در شناسنامه خود نام حمیدرضا صمدی، آرش نوبری، یغما گلرویی، یاسین احمدی و مریم دلشاد را به عنوان ترانه سرا دارد. آهنگسازی این آلبوم توسط بابک زرین، حامد وهابی و ماکان صورت گرفته است. بابک زرین تنها آهنگساز این آلبوم است که دو قطعه با نام های «مدیون» و «خواب دیدمت» را تنظیم کرده است و مهران خلیلی، راشا تقی پور، شهاب اکبری، رضا تاجبخش و فربد یزدان فر دیگر تنظیم کننده های این آلبوم هستند. قرار گرفتن این افراد در یک تیم نشان می دهد ماکان در حوزه ترانه و موسیقی فضاهای مختلفی را در این آلبوم تجربه کرده است.
نوازنده هایی در این آلبوم هنرنمایی کرده اند که نه تنها برای اهالی موسیقی بلکه برای مخاطبین حرفه ای این حوزه و علاقه مندان به نوازندگی شناخته شده هستند. فیروز ویسانلو به عنوان نوازنده گیتار اسپنیش و گیتار آکوستیک در این آلبوم حضور داشته که مسعود همایونی هم به عنوان نوازنده گیتار آکوستیک و الکتریک در قطعه «قاب آرزوها» هنرنمایی کرده است. دیگر نوازنده های گیتار الکتریک این آلبوم مهران خلیلی، امید حجت و رامین ضیایی هستند. رضا تاجبخش برای سه قطعه از این آلبوم پشت پیانو نشسته است و بهنام ابطحی برای ضبط قطعه «خواب دیدمت» پشت درامز. علی جعفری و میثم مروستی نوازندگان ویولن بوده اند که نام میثم مروستی مقابل نام ویولن آلتو نیز قرار گرفته است. همچنین کریم قربانی نوازنده ویولن سل در سه قطعه بوده. گیتار باس را بابک ریاحی پور نواخته و آرین قیطاسی به عنوان نوازنده ابوا در این آلبوم حضور داشته است.
به جز قطعه پنجم و ششم آلبوم که به ترتیب در استودیو آوا و استودیو تم ضبط شده اند، تمامی قطعات در استودیو پاپ ضبط شده و مدیریت ضبط به عهده استاد ناصر فرهودی بوده است. لازم به ذکر است میکس و مسترینگ تمام آهنگ ها توسط میلاد فرهودی در همین استودیو انجام شده.

ماکان در خصوص آلبومش به رسانه های موسیقی گفت:” دو قطعه از این آلبوم با نام های «احساس» و «عشق مشترک» را به صورت تک آهنگ، پیش از انتشار آلبوم در دسترس مخاطبین قرار دادم و تا جایی که در توانم بود سعی کردم پخش خوبی برای این دو کار صورت بگیرد. خوشبختانه بازخوردهای خوبی را نه تنها از سوی اهالی موسیقی، بلکه از سمت مردم در فضای مجازی دریافت کردم و این من را بسیار خوشحال کرد. چرا که توانسته بودم خودم را به گوش مردم برسانم و از اینکه مورد قبول آن ها هستم احساس وصف ناپذیری دارم. “

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به طولانی شدن مدت اخذ مجوز برای آلبوم گفت:” با دقت زیادی آلبوم را تهیه کردم و موزیسین ها و ترانه سراهای خوبی را برای کار انتخاب کردم و از نتیجه کار بسیار راضی هستم. حدود سه سال طول کشید تا آلبوم را جمع کنم و نزدیک به چهار سال زمان صرف شد تا مجوز صادر شود.”
این خواننده در ادامه گفت:” تک آهنگ های دیگری را آماده کرده ام که با مرور آن ها را منتشر خواهم کرد و امیدوارم مخاطبین موسیقی از این آلبوم حمایت کنند. برنامه من برای فعالیت در حوزه موسیقی، یک برنامه بلند مدت است و تا اینجا به آنچه می خواستم رسیده ام.”
در ادامه می توانید از سایت بیب تونز نیز این آلبوم را دریافت کنید:
http://beeptunes.com/album/235479092

1

3

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.