موسیقی ایده آل : گروه (( کلاغ ها در باران – Crows In The Rain )) به سرپرستی (( مسیح تاج )) “یک گروه “پست راک” ایرانی است .

سبک پست راک را شاید بتوان به عنوان یکی از زیرشاخه های مدرن و در عین حال بسیار دلنشین موسیقی راک نام برد .

موسیقی پست راک همانطور که از نامش پیداست . تعاریف متفاوتی با موسیقی راک معمول دارد . از جمله این که غالبا موسیقی پست راک از قواعد ملودیک معمول موسیقی راک پیروی نمی کند . و چه از لحاظ روند ملودیک و چه از لحاظ روند ساز بندی جریان متفاوتی را دنبال می کند . و ملودی های معمول موسیقی راک را نمی توان در آن شنید .

موسیقی پست راک را می توان درونگرا و بعضا عرفانی نامید . و در این موسیقی تکرار جملات موسیقیایی و فراز و فرود های دلچسب آن هر شنونده ای را میخکوب می کند . وشنونده در کشاکش یک روایت موسیقیایی یا به عبارت بهتر یک سفر رویایی قرار میگیرد . تا احساسات و دغدغه ها و غم یا حتی خشم موجود در این قطعات را در پیچ و خم صدای خاص پست راک بیابد .

تکرار جملات ملودی در موسیقی پست راک غالبا سبک امبینت را به یاد شنونده می اندازد ‌. و صد البته که موسیقی پست راک در تقابل مهمی با موسیقی امبینت قرار دارد جایی که معمولا در موسیقی امبینت هنرمندها بدون ایجاد واریاسون های متعدد و با تکیه بر یک ملودی یا چندین ملودی مشابه به زیبایی می رسند . و شاید بتوان نقش پر رنگ افکت های گوناگون گیتار الکتریک را در خلق صدایی یونیک و منحصر به فرد از دیگر شاخصه های خاص پست راک نام برد .

سبک موسیقیایی گروه “کلاغ ها در باران” نیز تلفیقی است از امبینت و پست راک که بی شک می توان آن را در زمره آثار استاندارد و حتی فاخر جهانی این سبک به شمار آورد .

این گروه در سال ۱۳۹۳ به سرپرستی (( مسیح تاج )) تشکیل شده است .
و متشکل از ۵ عضو است :
حامد فهیمی جو : گیتار الکتریک
مسیح تاج: پیانو , گیتار الکتریک
اشکان کریمی : گیتار باس
امیرحسین عباسی: درامز

گروه کلاغ ها در باران تا تا کنون ۳ آلبوم منتشر کرده است با عناوین:
۱٫ You are Dying in My Arms
۲٫Little Girl and Lost Blossom
۳٫ Ashes of the Past
و همزمان با کنسرت دوم اردی‌بهشت فرهنگسرای نیاوران ، چهارمین آلبوم جدیدشان که اولین آلبوم رسمی گروه نیز می باشد ، به نام (( اندوهی برای یک رویای ناتمام – Sorrow for an Unfinished Dream )) را توسط نشر (( صدا گستر تهران )) منتشر و رونمایی خواهند کرد.
گروه کلاغ ها در باران تا به حال ۱۱ اجرای موفق را برگزار نموده است
که اجرای دوم اردیبهشت فرهنگسرای نیاوران نیز با استقبال خیلی خوبی از سوی طرفداران این گروه در گیشه فروش بلیت مواجه گردیده است .

photo_2019-04-15_18-02-10

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.