موسیقی ایده آل – محمد کردی : مراسم نشست خبری کنسرت گروه شیلر روز شنبه ۱۲ اسفند ماه در سالن CIP تالار وزارت کشور تهران برگزار شد . در این نشست که با حضور « کریستوفر ون دیلن » برگزار شد ، عوامل اجرایی برنامه به ارائه توضیحاتی درباره این اجرا پرداختند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

در ابتدای نشست ون دیلن از این که پس از ۵ سانس کنسرت موفق بار دیگر در ایران اجرا خواهد داشت ابراز خوشحالی کرد .

وی ادامه داد : « یک هنرمند وقتی آثارش را می سازد از همان ابتدا به این فکر نمی کند که آیا مخاطب آن را می پسندد یا خیر ؛ او حس درونی خودش را می نویسد و می سازد و این که مورد استقبال واقع شود یا خیر بر عهده مخاطب است . فکر نمیکردم قطعاتی که سال ها قبل آن ها را ساختم در ایران مورد توجه قرار بگیرد.»

وی همچنین اظهار داشت : « موسیقی شامل دو فاز مختلف است ؛ بی کلام و با کلام . ما در سراسر اروپا نزدیک به ۷۸ اجرا داشتیم که شامل اجرای بی کلام و همچنین با کلام می باشد.برای کنسرت های ایران قطعات بی کلام را در نظر گرفتم اما در این فکر هستم که در اجراهای بعدی ایران قطعات با کلام را نیز به لیست قطعات اضافه کنم. »

در ادامه « مهدی کاشی » تهیه کننده برنامه در مورد این که آیا با مشکل کنسل شدن اجرا مواجه شدند یا خیر گفت : « اکثر قریب به اتفاق کنسرت هایی که کنسل می شوند به علت کم تجربگی تهیه کنندگان آن برنامه هاست که تمامی هماهنگی های لازم را با ارگان های مربوطه انجام نمی دهند.اما ما تا کنون مشکلی در این زمینه نداشتیم. »

کریستوفر ون دیلن در مورد اجرای قطعه ی جدید « برلین – تهران » گفت : « برای کنسرت قبلی فکر ساخت این قطعه در سرم بود اما در آن زمان این قطعه کامل نشد و موفق به اجرای آن نشدیم . اما برای این اجرا آن را آماده کرده ایم و اجرا خواهیم کرد. »

وی همچنین اشاره داشت : « سازهای سنتی ایران را بسیار دوست دارم . دراین کنسرت هم قطعاتی را انتخاب کرده ام که شبیه به ریتم های ایرانی باشند . زیرا در کنسرت قبلی متوجه شدم که قطعات اکتیو و انرژیک بیشتر مورد توجه مخاطبین قرار می گیرد و نسبت به آن بیشتر واکنش نشان می دهند. »

این آهنگساز برجسته در مورد کشور ایران و مردم آن عقیده داشت : « ایرانی ها بسیار انسان های هنردوست و احساساتی هستند و هر موقع که به ایران آمدم با آغوش باز از من استقبال کردند و جالب این بود که فهمیدم در ایران خیلی ها آثارم را دوست دارند و مشتاق حضور در کنسرت هستند.بر خلاف تبلیغات منفی که رسانه های غربی می کنند من ایران را بسیار دوست دارم و تا کسی خودش شخصا به این کشور نیاید و از نزدیک با مردم آن برخورد نداشته باشد متوجه این شایعه پراکنی های رسانه ها نخواهد شد. »

وی همچنین در باره علت برگزاری مجدد کنسرت در سالن وزارت کشور گفت : « موسیقی ای که ما اجرا می کنیم جایگاه مخصوص خود را می خواهد . این سالن اتمسفر جالبی را برای مخاطبین ایجاد می کند که حتی از برخی سالن های اروپا هم بهتر است . » همچنین مهدی کاشی در تایید سخنان وی اظهار کرد : « این سالن از لحاظ امکانات رفاهی بسیار نکات مثبتی دارد و همچنین مدیریت این سالن نیز نسبت به بقیه سالن ها با عوامل برگزاری همکاری بسیار بهتری دارند و این سالن فراتر از یک نهاد دولتی شده است. علاوه بر این ، از لحاظ فنی نیز تنها سالنی که از نظر نور و صدا کیفیت مطلوبی را ارائه می کند و گنجایش آن نیز شرایط بهتری دارد . »

سپس ، ون دیلن در مورد اضافه شدن ساز گیتار الکتریک به سازبندی این اجرا گفت : « گیتار الکتریک سازی است که برای نواختن به برق نیاز دارد و واقعا « الکتریک » است و می تواند قطعات مارا کامل کند و قطعا تاثیر به سزایی در این اجرا خواهد داشت . برای این اجرا برخی قطعات را عوض کردم و قطعاتی را اضافه کردم که گیتار الکتریک در سازبندی آن وجود دارد.»

وی همچنین در ادامه اشاره داشت : « هنر یک مساله شخصی است . اما هنرمند باید در راه خودش بماند و راه خودش را برود . اما خب قاعدتا نمی تواند همه را راضی کند و نظر همه را جلب کند . »

در ادامه می توانید تصاویری از این کنسرت را از نگاه دوربین « سروناز گلناری » مشاهده نمایید.

انتهای خبر /

Leave a Reply

Your email address will not be published.