موسیقی ایده آل : نشست خبری کنسرت ارکستر بزرگ سازهای ایرانی «میرآترا» صبح روز سه شنبه ۷ مهرماه در خانه موسیقی برگزار شد. میرامیر میری رهبر ارکستر و آهنگساز آن در ابتدای این نشست با ارائه توضیحاتی درباره سازهای مورد استفاده در کنسرت درباره علت استفاده از دو خواننده در این اجرا توضیح داد: اولین علت این اتفاق به شیوه آهنگسازی مان برمی گردد. در اجرای اولی که در تالار اندیشه داشتیم تک صدایی کار را پیش بردیم. اما در در اجرای دوم تصمیم گرفتیم یک خواننده دیگر به اجرا اضافه کنیم که دو خواننده به صورت کانونی و مرکزی می خوانند نه با فواصل.
وی همچنین از اجرای اپرایی کاملا ایرانی با ۴ خواننده توسط این ارکستر خبر داد و گفت: این اپرا در مرحله نگارش قرار دارد تا بتوانیم از صوت های مختلف در کنار هم استفاده و اپرایی کاملا ایرانی را اجرا کنیم. همچنین باید بررسی کنیم که کدام حس ها به کدام خواننده نزدیک تر است. 
میری مهم ترین مانع ساخت کلیپ های تصویری از این اجرا را نبود اسپانسر دانست و گفت: اگر قرار بر ارائه کاری تصویری باشد، ترجیح می دهیم ضبط صدا و تصویر همزمان با هم صورت بگیرد. 
وی در پاسخ به این سوال که آیا از خواننده زن نیز در اپرا استفاده خواهد کرد یا نه، ادامه داد: نه به این نتیجه نرسیده ایم. چراکه در شخصیت پردازی چنین کاراکتری تعریف نشده است. در واقع در این اپرا ۴ مرد هستند که داستانی را روایت می کنند و شخصیت زنی در این ماجرا وجود ندارد.
میری درباره قطعات کنسرت ارکستر میرآترا توضیح داد: این اجرا با قطعه شور شروع می شود. میرآترا که لوگوی صوتی خود ماست، پیش می رود. یک قطعه بی کلام و هارمونیک و قطعه چهارگاه و اصفهان خاتمه می یابد. همچنین در قطعات از آواز استفاده می شود اما ترکیب ساز و آواز نیست بلکه طراحی شده است.
وی با اشاره به افزایش میزان مخاطبان این گروه در طول اجراهای پیشین بیان کرد: به ارکستر قبلی ما نقدهایی مبنی بر حزن انگیز و آرام بودن قطعات می شد. زیرا ما در ابتدا هدفمان را به مخاطبان خاص معطوف کردیم تا رسالت و شیوه کاری مان را نشان دهیم. اولین موفقیت مان را هم می توانیم به شکل ارکستر و نوع سازبندی نسبت دهیم که دیدگاه خاصی از نظر تعداد سازها کنار هم ارائه می کند. اما در کنسرت آخر به تدریج به مخاطبان عام نزدیک شدیم و به این فکر کردیم که آن ها به چه خوراکی نیاز دارند.
این آهنگساز در پایان از آمادگی اش برای ارائه سه آلبوم به ترتیب شامل ۶، ۶ و ۵ قطعه خبر داد و گفت: این قطعات تقریبا آماده هستند و بعد از کنسرت می توانیم به تدریج آن ها را عرضه کنیم.
امین موسوی مدیر اجرایی کنسرت ارکستر میرآترا نیز در این باره توضیح داد: به دلیل نزدیک شدن به ایام محرم و صفر احتمالا اولین آلبوم این گروه بهار ۹۵ منتشر خواهد شد و اگر هم این اتفاق نیافتد در بایگانی میرآترا باقی خواهد ماند.  
مهدی کرد و هادی فیض آبادی خوانندگان کنسرت ارکستر میرآترا نیز در این نشست درباره سوابق فعالیت خود آغاز همکاری شان با این ارکستر توضیح دادند. 
کنسرت ارکتسر میرآترا ۱۱ مهر ماه از ساعت ۲۱ در تالار اثلی مرکز همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد. علاقه مندان برای تهیه بلیت می توانند به سامانه www.84200.ir مراجعه نمایند.
 

در ادامه تصاویری از این نشست را از نگاه دوربین « مونا ملکی » مشاهده می نمایید.

هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.