موسیقی ایده آل : از بلخ تا قونیه از تهران تا کراکف عنوان برنامه ایست بر اساس آلبوم مولاناجان با آواز صادق شیخ زاده و موسیقی سیاوش عبدی که هم اکنون با همراهی ماریوش کلوح از کشور لهستان شهر کراکف (خواننده اپرا ، نوازنده سه تار و تنبور و آهنگساز) در ٢٧ آذر ماه در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.
ماریوش کلوح که قبل از این آلبوم قلبها را در ایران و لهستان منتشر کرده است صادق شیخ زاده را در خوانش قطعاتی از آلبوم مولاناجان با موسیقی سیاوش عبدی همراهی می کند. ضمن اینکه این خواننده و آهنگساز لهستانی قطعاتی از ساخته های آلبوم قلبها را نیز به روی صحنه خواهد آورد.
گفتنی است آلبوم مولانا جان سومین آلبوم موسیقی صادق شیخ زاده (خواننده آواز اصیل ایرانی) و نخستین آلبوم سیاوش عبدی (آهنگساز و نوازنده تنبک) به اهتمام استاد محمد ذوالنوری می‌باشد که تماما براساس اشعار مولانا بوده و شهریور ماه همراه با کنسرتی در فرهنگسرای نیاوران رونمایی و اجرا گردید.
این برنامه که شامل ١۴ قطعه می‌باشد در فضاهای موسیقی مقامی تنبوری، فواصل نوا، شور و افشاری توسط دو خواننده ایرانی و لهستانی تماما بر روی اشعار مولانا اجرا خواهد شد و از تمایزات این دو اجرای توامان تفاوت برداشت اقلیم‌های متفاوت از سروده های مولانای رومی خواهد بود.
از بلخ تا قونیه از تهران تا کراکف را ماریوش کلوح : نوازنده سه تار، تنبور و آواز؛ صادق شیخ زاده: آواز؛ سیاوش عبدی: موسیقی و نوازندگی تنبک؛ بهنوش کاظم زاده: کمانچه؛ کیارش بیات: تار ؛ سجاد سقایی: عود و مریم شهریاری: دف در ساعت ٢٠ تاریخ ٢٧ آذر ماه با اشعار مولانا در فرهنگسرای ارسباران اجرا خواهند کرد.

photo_2017-12-17_10-42-34

/انتهای خبر

Leave a Reply

Your email address will not be published.