موسیقی ایده آل – رویا صبح صدق : عصر روز شنبه ۴ شهریور ماه،مراسم رونمایى از اولین آلبوم گروه سنتى میراث تحت عنوان « گوهرافشان » که اثرى است از اشعار مولوى، واقع درسالن حوزه هنرى با حضور جمعى از نوازندگان اثر و همراه با مراسم « اتفاق ترانه » برگزارشد.

در ابتداى مراسم  سعید بیابانکى  یکى از شعراى نامى از چندین ترانه سراى جوان دعوت به عمل آوردند براى سرودن غزل و ترانه هایشان.

در ادامه مراسم رو نمایى از آلبوم، آرش قاسمى سرپرست گروه میراث ضمن عرض خیر مقدم به حضار و میهمانان سخن را اینگونه آغاز کردند که : « ما همیشه دوست داشتیم در جمع شعرا باشیم . میراث گروهى است که براى شعر و ادب موسیقى میسازد نه این که براى موسیقى ساختن به دنبال شعر باشد،این آلبوم اثرى است از گروه میراث و مختص به شخص خاصى نمیباشد؛کار ما تحت عنوان موسیقى نمایشى آغاز شد و از اشعار خیام . مجموعه ای است که اشعار خیام را بر اساس گوشه های ردیف میرزاعبدالله آهنگسازی کردند . سرانجام پس از دو سال آلبوم منتشر شد،خیلى از دوستان هنوز باور ندارند»

قاسمى در پایان سخنانش از همه کسانى که از ابتداى ضبط آلبوم در اولین روز از مهر ماه سال ٩٢ تا به امروز همراه بودند و زحمت کشیدند تشکر کردند و همچنین تشکر ویژه از دکتر پیروز ارجمند که در ابتدا شروع آلبوم زحمت کشیدند و  وحید حیاتى ،  آقاى فاضل نظری که کار را به اتمام رسانیدند،و از غزاله سابقی که طراحى گرافیکى روى جلد آلبوم را انجام داده اند تشکر به عمل آورد.

در ادامه جمعى از نوازندگانى که در مراسم حضور داشتند از جمله عمران فروزش،سهیل حسنوى،امین رحیمى و میلاد بیات بر روى صحنه دعوت شدند   بامداد فلاحتى خواننده این اثر ضمن تشکر از چندین خواننده که تا به امروز در میراثى همکارى کردند،اظهار داشت : « بهمن ماه افتخار این را داشتم که وارد گروه میراث شوم، در ایام عید که با گروه به قبرس سفر کردیم،باعث شد که ساز بزنیم و بیشتر از یکدیگر یادبگیریم،٢۶ و٢٧ شهریور ماه در در روز میراث اجرا داشت از هر صفوفى در این دو شب میهمان داشتیم »

در پایان مراسم آقاى فلاحتى قطعاتی را به صورت زنده و با صداى خوش و رسا اجرا کردند.

ناگفته نماند که گروه میراث براى برگزارى این مراسم برنامه اجرا زنده با نوازنده ها را داشتند ولى به دلیل،رخداد حادثه اسفناک صحرای منا و اعلام عزاى عمومى،مراسم به این شکل برگزار شد.

در ادامه می توانید تصاویری از این مراسم را از تگاه دوربین « علیرضا صبوری » مشاهده نمایید.

هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده ال

Leave a Reply

Your email address will not be published.