موسیقی ایده آل-مریم رفایی: "دستان" نام یکی از برنامه های تلوزیونی با محوریت موسیقی است که این روزها ذات یک مجله را پیدا کرده و بیش از هر چیز به موسیقی و کلام اهمیت می دهد.

در این برنامه از هنرمندانی دعوت به عمل می آید که در موسیقی حرفی برای گفتن داشته باشند و به نوعی در کارشان مولف نیز باشند و می توان گفت "دستان" تنها برنامه موسیقایی تلوزیون است که به صورت جدی به مسائل موسیقی می پردازد.

برنامه دستان این هفته با «وحید تاج» خواننده خوش آوازه ایران در باره آلبوم ها و همکاری هایش با «مجید اخشابی»، «گروه سپید و سیاه» می گوید همچنین تاج از اپرای حافظ و زنده خوانی هایش در استدیو صحبت میکند.

در قسمت های دیگر این برنامه در آیتم "یاد" نگاهی به فعالیت های هنری آهنگساز نام آشنا «مجید اخشابی» انداخته می شود و در آیتم "مضراب" نیز دیدار با اهالی موسیقی و مرور مکاتب آوازی را نمایش میدهد همچنین دوربین دستان به تالار وحدت رفته و وداع با بانوی شعر معاصر «سیمین بهبهانی»، نغمه خوانی های «همایون شجریان»، «شهرام ناظری» و کارگاره آموزش آواز "علی جهاندار" و… را به تصویر میکشد.

 

شایان ذکر است این برنامه به تهیه کنندگی «سیدمحمد مناجاتی» و اجرای «عباس سجادی» جمعه شب ساعت ۲۱ از شبکه آموزش پخش خواهد شد همچنین بازپخش این برنامه شنب شب ساعت ۲۱ می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.