موسیقی ایده آل : نخستین جشن ویولن ایران به همت میثم مروستی و با حضور مسئولین و هنرمندان موسیقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی برج آزادی، این جشن با حضور دکتر علی اصغر کار اندیش؛ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر علی اکبر صفی پور؛ مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، فریدون شهبازیان؛ رهبر ارکستر ملی ایران، نعمت اله پایان؛ رئیس مجموعه برج آزادی، هوشنگ کامکار و دیگر هنرمندان موسیقی کلاسیک برگزار شد.

در ابتدای مراسم کودک ویولونیست؛ آرتمیس سلیمی با لباس کردی بر صحنه حاضر شد و به احترام کودکان زلزله زده استان کرمانشاه به نوازندگی پرداخت و سپس کلیپی که بر اساس زندگی استاد ابوالحسن صبا ساخته شده بود پخش شد.

در ادامه این مراسم؛ ارسلان کامکار، میثم مروستی، روزبه کلانتر، نیلوفر محبی، امین غفاری، گروه مینیاتور، پریسا پیرزاده، گروه کوارتت رِسپینا، علی صالحی با همراهی گروه های مختلف به اجرای قطعات معروف پرداختند.

از نکات برجسته این برنامه اجرای ارکستر فیلارمونیک کردستان با همراهى نوازندگان برجسته جامعه ویولن ایران همچون همایون رحیمیان، کریم قربانى، سهراب برهمندى، پورنگ پورشیرازى و… به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی بود که در آن فخرالدینی پس از مدتها دوری از صحنه یک ارکستر را به احترام هموطنان زلزله زده کرمانشاه و “اولین جشن ویولن ایران” با عنوان یادواره استاد ابوالحسن صبا رهبری کرد.

این مراسم با پخش تیزرهای مختلف و نوازندگی هنرمندان چیره دست و برجسته ویولن و ویولا و نوازندگان دیگرى همچون سامان احتشامی، بهنام ابوالقاسم و … ادامه یافت.

آکادمی موسیقی نَم با همکاری دو شرکت آهنگ پارسیان و آوای هنر برای اولین بار اقدام به برگزاری این جشن کرد و این رویکرد، گرامیداشت و ادای دینی از سوی جامعه ویولن ایران به خدمات ارزنده و بی بدیل استاد ابوالحسن صبا بود که می توان وی را به جرأت پدر نوازندگی نوین ویولن در ایران نامید.

کنسرت- همایش جشن ویولن از طریق سایت آکادمى موسیقى نَم namm.ir به صورت آنلاین نیز در سراسر ایران پخش شد که براى عموم و همچنین علاقه مندان به ویولن و موسیقى قابل رؤیت بود.

در پایان میثم مروستى دبیر این جشن عنوان کرد: جشن ویولن ایران می رود تا در سالهاى آینده عنوان بزرگترین و معتبرترین جشنواره ویولن در کشور را به خود اختصاص دهد.

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.