موسیقی ایده آل : «عرفام» نوازنده ، آهنگساز و تنظیم کننده که تحصیلات خود را در رشته ژنتیک (گرایش مهندسى ژنتیک) به پایان رسانده است و هم اکنون به تدریس موسیقى الکترونیک می پردازد.
این هنرمند خوش ذوق از سال ٩٠ فعالیت حرفه اى موسیقى را با پخش آثارش در سایت هاى معتبر موسیقى آغاز کرده است.
-از چه سنى آموزش موسیقى را شروع کردید و به چه سبکى علاقه دارید؟
از ۱۲ سالگی در جهاد دانشگاهی مشهد اموزش موسیقی دیدم.علاقه شخصی من به موزیک الکترونیک هست و تنها مدرس مختص موسیقی الکترونیک مشهد هستم.

-از کارنامه هنرى خودتان بگویید.
تئورى موسیقى را نزد استاد افخمى و ساز را نزد اساتیدى همچون «ناصر رسا» و استاد «چرمچى» آموزش دیدم.
پس از کسب مهارت هاى لازم در ساز،شروع به آهنگسازى کردم.در سال ١٣٩٠ با پخش تک آهنگ ،وارد مارکت موسیقى شدم.

-از همکارى با «مهران مستى» بگویید.
فروردین ماه۹۵ شروع همکاری بنده با اقای «مهران مستى» عزیز بوده که تا کنون ۵ قطعه اماده کرده ایم؛ تک اهنگ «آروم آروم» پخش شده و در اینده این قطعات بصورت تک اهنگ و البوم پخش خواهد شد.

-با دیگر هنرمندان هم همکارى داشته اید؟
در سالهای گذشته با قطعاتی با صدای «محمدجواد مداحى» و «رضا افتخارى» و … در تلویزیون و رادیو حضور داشتم.
-متاسفانه این روزها در بازار موسیقى، کپى کردن بسیار رایج شده, نظر شما در این باره چیست؟
معتقد هستم کپی کردن قطعات هیت بازار کار درستی نیست و هیچ گاه مورد اقبال قرار نخواهد گرفت؛ از این جهت در حال تولید کارهایی هستم که هم از لحاظ ملودی و هارمونی و فواصل بکار رفته، کاری جدید باشند و هم جنس صدای وکالیست و شیوه خواندن به لحاظ تکنیک, خاص و منحصر به فرد باشد.
در اینده نه چندان دور کارهایی را با صدای «رضا افتخارى» و «فرشاد ترابى» و .. ارائه خواهم کرد که این خصوصیات را دارا می باشند.
-به فکر تشکیل گروه شخصى خودتان هستید؟
چند ماهی هست که بندی را تشکیل دادم و در حال تمرین هستیم که این قطعات را به صورت اجرای زنده و با سلیقه شخصی خودم روی صحنه ببریم.

-به نظر شما مخاطبین موسیقى چه دیدگاهى نسبت به موسیقى الکترونیک دارند ؟
در این چند سالى که در موسیقى الکترونیک فعالیت کردم، متوجه شدم اساسا هیچوقت سبک هاى الکترونیک به طور خاص در ایران مورد توجه قرار نگرفته است.
مثلا در سبک داب استپ، در ایران آهنگى که به طور کامل داب استپ باشد و هیت شده باشد، منتشر نشده است؛ اما چه بسیار آهنگهایى داشتیم که هیت شدند و المان هاى داب استپ درون آنها شنیده میشد، یعنى همیشه به صورت تلفیق بوده اند.
-از دیدگاه شما آیا موسیقى الکترونیک میتواند جایگزین سازها و موسیقى فعلى شـــــود؟
من از دو دیدگاه میتوانم به این سوْال پاسخ دهم، یکى درباره جایگزینى ابزار ساخت موزیک و دیگرى درباره جایگزینى خود ساز. در رابطه با جایگزینى ابزار ساخت موزیک میتوانم بگویم که تقریبا اکثر پروسه ارنجمنت آهنگها به صورت الکترونیک و با ابزار الکترونیکى انجام می شوند و تنها در درصد کمى از این پروسه از سازهاى زنده استفاده می شود. گویا در این حرفه دیگر علاقه اى به استفاده از سازهاى زنده دیده نمی شود. بگذارید راحت بیان کنم.اگر سینت سایزرى بود که می توانستم صداى ویولن را به صورت طبیعى و حرفه اى داشته باشم، دیگر از ویولن زنده استفاده نمی کردم.
اما در رابطه با جایگزینى خود ساز باز بگویم اینکه سازها و جنس صدایشان کلا از این حیطه خارج شوند خیر!

-از آخرین وضعیت آلبوم صحبت کنید و بفرمایید چه زمانى میتوانیم به آثار شما در قالب آلبوم گوش دهیم؟
در حال حاضر در چندین آلبوم حضور دارم که سعى دارم تمام کارهایى که ساختم، به لحاظ سبک، از نظر نوع ملودى و هارمونى و فواصل به کار رفته و تکنیک هاى خوانش،کارهاى جدیدى باشند؛ از جمله خوانندگان آنها، «رضا افتخارى »و «فرشاد ترابى»هستند.
در مورد آلبوم «مهران مستى»، همانطور که گفتم، همکارى ما ادامه دارد و من در آلبوم دوم مجاز ایشان حضور خواهم داشت. براى آلبوم جدید ایشان از صمیم قلب آرزوى موفقیت دارم.

photo_2017-01-11_21-29-14

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.