موسیقی ایده آل : “صدای پیاده رو” عنوان جشنواره‌ای با شرکت گروه‌ها و نوازنده‌های آزاد و خیابانی است که اولین دوره آن در بیست و هشتم مرداد ماه سال گذشته به همت سایت خبری تحلیلی ساز و قلم برگزار شد این جشنواره امسال نیز با رویکرد آشنایی بیشتر مردم با موسیقی و نوازندگان آزاد و خیابانی وهمچنین در حمایت از آن‌ها دومین دوره خود را برگزار خواهد شد.

در چند سال اخیر موسیقى آزاد و خیابانى به یکى ازرایج ترین سبک هاى موسیقى در ایران تبدیل شده است اما با این وجود همچنان به جایگاه اصلی خود همانند دیگر کشور هاى خارجى دست نیافته است.
در گذشته هاى نه چندان دور در ایران ، موسیقى خیابانى فقط محدود به یک نوازنده آکاردئون مى شد که کنارخیابان ها مى ایستاد و نوازندگى می کرد و عموم مردم فقط به دید تکدى گری به این هنر نگاه می کردند.
اما امروزه با فرهنگ سازى این پدیده اجتماعى- فرهنگى این اجراهاى خیابانى رنگ و بویى تازه به خود گرفته اند.
این گروه هاى موسیقى که عموماً متشکل از جوانان هستند با اجراى کنسرت هاى خیابانى در میادین، پارک ها، خیابان ها، ورودى پاساژها، پیاده روها و… و با اجراى سبک های مختلف موسیقى اعم از راک، پاپ، کلاسیک و حتى سنتى به هنرنمایى مى پردازند.
“ساز و قلم” به عنوان اولین حامى موسیقى خیابانى براى دومین سال پیاپى اقدام به برگزارى جشنواره ی موسیقى آزاد و خیابانى با عنوان “صداى پیاده رو” به منظور حمایت از نوازنده هاى خیابانى کشورمان
کرده است.
از مهم ترین اهداف این جشنواره مى توان شناساندن این گروه ها به مردم و ارتباط هرچه بیشتر آن ها با جامعه، و پذیرفتن این موضوع که آن ها متکدى نیستند و فقط براى عرضه هنرشان وارد این راه شدند را نام برد.
سال گذشته اولین دوره این جشنواره برگزار شد که زمینه ی حضور پررنگ هنرمندان در این عرصه شد و سبب پیداش انگیزه و جرات بیشتر در این افراد گردید.
صدای پیاده رو مرداد ماه امسال در قالبی جدید تر و با دعوت کارشناسان این حوزه و آهنگسازان و هنرمندان برگزار خواهد شد.
براى اطلاعات تکمیلى و ثبت نام به آدرس www.sazoghalam.ir مراجعه کرده و یا با شماره ی ۰۹۳۷۲۰۸۳۲۳۵ تماس حاصل فرمایید.

photo_2018-06-23_18-57-52

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.