موسیقی ایده آل – مریم نجفی : شاهین آرین خواننده بسیار خوب موسیقی کشورمان است که سال ۹۱ نخستین آلبوم رسمی اش را با نام « سایه روشن » منتشر کرد و با استقبال خوبی هم مواجه شد ؛ وی این روز ها درگیر کارهای آلبوم جدیدش است که به گفته خودش به زودی منتشر خواهد شد . با او گفت و گویی را انجام دادیم که در ادامه می خوانید :

از آلبوم جدیدتان برایمان بگویید.

کارهای اولیه آلبوم را انجام دادیم و با دوست خوبم فربد یزدانفر در حال تولید هستیم ، کم کم می خواهم ترانه ها را برای اخذ مجوز به وزارت ارشاد بفرستم.ماکت کار ها هم آماده است و به زودی شروع به نهایی کردن تنظیم ها خواهیم کرد.تمام تلاشم این است که آلبوم را تا قبل از ماه های محرم و صفر روانه بازار کنم.

بعد از آلبوم برنامه کنسرت هم خواهید داشت ؟

بله قطعا همینطور است.طوری برنامه ریزی خواهیم کرد که ۱۰-۱۵ روز پس از انتشار آلبوم ، نخستین کنسرت آلبوم جدید را برگزار کنیم.

چرا در کل مدتی است کم کار شده اید ؟

کم کار نشده ام ، مثلا اگر می رفتم پول می دادم و تیتراژ می خواندم آن وقت پرکار بودم؟! شخصیت کاری بنده اجازه این کار را به من نمی دهد و این کار از ریشه اشتباه است.من در سال ۹۳ چند تک آهنگ خوب منتشر کردم . این روز ها هم بیشتر تمرکزم بر روی آلبوم و انجام امورات مربوط به آن است.به نظر من انسان اگر تمرکزش را بر روی یک چیز بگذارد و جسته و گریخته کار نکند جواب بهتری خواهد گرفت.در صدد هستم که یک تک قطعه از آلبوم جدید را به صورت تک ترک منتشر کنم که به محض نهایی شدن این کار را انجام خواهم داد.در زمینه اجرا هم من در حال حاضر اجرا دارم در مناسبت های خاص و اعیاد اما نمی شود اسم آن را کنسرت گذاشت.من فکر می کنم برای برگزاری کنسرت باید یک اتفاقی وجود داشته باشد تا به روی صحنه بروی.وگرنه کنسرت گذاشتن که کاری ندارد.من منتظر آن اتفاق که آلبوم جدیدم است هستم و پس از آن قطعا کنسرت ها را برگزار خواهیم کرد.البته قبول دارم که پس از کنسرتی که سال ۹۲ برگزار کردیم باید باز هم به صورت متداوم کنسرت می گذاشتم اما خب اشتباه کردم.بعد از انتشار آلبوم این اتفاق خواهد افتاد.

پیش بینی تان از فیدبک های آلبوم جدید چیست ؟

از الان نمی توانم پیش بینی کنم اما می توانم بگویم که این آلبوم فضای بسیار متفاوتی نسبت به آلبوم سایه روشن دارد.آلبوم سایه روشن شاید بهترین آلبوم من در طول دوران کاری ام باشد که با تنظیم های دوست بسیار عزیزم فربد یزدانفر قطعا هیچ وفت قدیمی نخواهد شد ؛ اما در زمان خودش.در آلبوم جدید تنظیم هایی جدید و به روز را انجام خواهیم داد و آلبومی که مخاطب امروزی آن را بپسندد را روانه بازار خواهیم کرد.

رنج سنی مخاطبانتان چقدر است ؟

من دوست دارم که همه نسل ها و قشر های جامعه کارهای من را دوست داشته باشند نه فقط یک نسل خاص ؛ که به جرات می توانم بگویم آلبوم سایه روشن این ویژگی را داشت و همه نسل ها آن آلبوم را دوست داشتند.اما خب دهه شصت و هفتاد بیشترین طیف مخاطبان موسیقی را در خود جای می دهد . بیشتر جوانان این دو دهه موسیقی را به صورت جدی گوش می کنند.

جه عاملی باعث شده است که با وجود افزایش روز افزون خواننده و سختی های آن باز هم در حیطه خوانندگی بمانید و از اهدافتان دست نکشید ؟

هر کس یک هنری دارد که خدا به او اهدا کرده است تا بتواند آن را احیا کند و تا روزی که زنده است پر نفس به کارش ادامه می دهد تا به اهدافش برسد.

خودتان بیشتر کدام سبک موسیقی را گوش می کنید ؟

همه سبک ها را گوش می کنم اما بیشتر کاری که در آن تکنیک و علم خواندن وجود داشته باشد و نه هرکاری.

در حال حاضر چقدر به اهدافتان در زمینه موسیقی نزدیک شده اید ؟

مهم داشتن یک سابقه خوب و محبوبیت است ؛ نه شهرتی که خوانندگی وسیله اش باشد.متاسفانه مد شده است که خیلی ها برای  اسم در کردن و شهرت از در خوانندگی وارد می شوند و پیش خودشان می گویند که با یک آهنگ و یا یک کلیپ به هدفمان می رسیم.من همیشه به شاگردانم می گویم که در این حرفه در کنار احساس و علاقه باید تکنیک درست خواندن را بلد باشی که همیشه بتوانی به آن ها افتخار کنی.

شخصا کدام یک از کارهایتان را بیشتر دوست دارید ؟

من همه کارهایم را دوست دارم.اما تک آهنگ هایی که در سال ۹۳ منتشر کردم با اثار قبلی ام تفاوت های زیادی داشت و مخاطبان با فضای جدید تری روبه رو شدند.قطعاتی مثل منو بشناس ، اتفاق ، بگو می مونی ، فقط یکی و … ؛ بازخوردهای خوبی هم از این قطعات گرفتم.

به عنوان آخرین حرف اگر صحبتی با مخاطبین دارید بفرمایید.

برای همه ی مخاطبان موسیقی احترام قائلم و اگر عمری باقی باشد با نگرشی جدید و پر انرژی با حمایت همیشگیشان ادامه خواهم داد و مثل همیشه که حرف آخرم است می خواهم بگویم تا هستین هستم.

 

با تشکر از محمد کردی

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.