موسیقی ایده آل : ۲۷، ۲۸ شهریور ماه سال ۹۶ سومین محفل ادبی همراز در سالن تشریفاتی همایش‌های کردستان برگزار شد.

این مراسم با حضور شاعران، اندیشمندان و مسئولین علاقه‌مند به حوزه شعر و ادب از ساعت ۱۸ الی ۲۱:۳۰ برگزار شد.
مجید اخشابی، مدیرمسئول آموزشگاه موسیقی همراز به‌عنوان برگزارکننده این محفل در ابتدای مراسم ضمن خوشامدگویی و ابراز خوشنودی از اینکه توفیق برگزاری سومین محفل ادبی همراز حاصل شده است، عنوان کرد: «شاعران، تصویرگران افق‌های آینده جامعه هستند و ما باید به سهم خود در پاسداشت مقام شاعر و اشاعه افکار اندیشمندانه و تاثیرگذار شاعران ارزشی و فرهیخته بکوشیم» او از تمامی کسانی که در برگزاری این مراسم همراهی کرده‌اند ازجمله مجموعه محترم سرای ابریشم، هلدینگ گردشگری مارکوپولو، هلدینگ گردشگری راه و رسم سفر، مجموعه گل آرامیس، مجموعه راما اسپا و موسسه سفیران صلح و دوستی تشکر کرد.
در این مراسم بهاره رهنما، بازیگر سینما و تلویزیون حضور داشت و ضمن ابراز علاقه‌مندی بسیار به مقوله شعر و ادب بیان کرد که به زودی نقش رباب را در تئاتری ایفا خواهد کرد و سپس به خواندن شعر رباب، سروده سید حمیدرضا برقعی پرداخت که پس از اطلاع از حضور شاعرِ این شعر در سالن بسیار شگفت زده شد و تحت‌تاثیر قرار گرفت.
اجرای این مراسم را صابر قدیمی بر عهده داشت و شاعرانی چون دکتر اسماعیل امینی، سیدحمیدرضا برقعی، فریبا وکیلی، احسان افشاری، امید صباغ‌نو، لیلا کردبچه، محسن انشایی، مهدی فرج‌الهی، یاحا کاشانی، و… به شعرخوانی پرداختند و برنامه‌های متنوعی چون شاهنامه‌خوانی توسط گروه سرود نوجوانان، اجرای موسیقی سنتی و… به اجرا درآمد.
در پایان مراسم مجید اخشابی به همراه مدیرعامل سرای ابریشم جناب آقای دکتر روحانی با اهدای هدایایی از حضور شاعران قدردانی و تشکر کردند.

گفتنی است چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه، رسیتال پیانوی هنرجویان همراز، به همت مرکز مهارت‌آموزی و آموزشگاه موسیقی همراز، گالری پیانو نوا‌کلاویه، مجموعه‌ی رزلند لاکچری، هلدینگ گردشگری راه و رسم سفر؛ و با همراهی صمیمانه‌ی مرادی، پوست‌دوز، طبیب و اسلامی؛ در سالن همایش‌های مجتمع تشریفاتی کردستان برگزار گردید.
مرکز مهارت آموزی و آموزشگاه موسیقی همراز، دارای مجوز رسمی و درجه یک از وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی؛ تحت نظارت و مدیریت دکتر مجید اخشابی، با بیش از ۱۵ سال سابقه، با همکاری اساتید مجرب و به‌نام کشور، به ارائه‌ی انواع خدمات موسیقایی به هنرجویان علاقمند در سطوح و سنین مختلف می‌پردازد. در این محفل هنری، هنرجویان پیانوی این آموزشگاه، در حضور اساتید و هنرمندان نام‌آشنای کشور به هنرنمایی پرداختند.
از جمله چهره‌های موسیقی حاضر در این مراسم، استاد حسین خواجه‌امیری (ایرج)، دکتر محمدرضا چراغعلی، استاد بابک رادمنش و غلامرضا صنعتگر بودند، که حضورشان مایه‌ی دلگرمی و مشوق ادامه‌ی راه هنرجویان بود.

در میان مدعوین این رویداد، هنرمندان عرصه‌ی سینما و تلویزیون کشور هم دیده می‌شدند، که در این بین می‌توان به هنرمندانی همچون محسن قاضی‌مرادی، مهوش وقاری، عزت‌الله رمضانی‌فر، آذر فرامرزی، احمدرضا اسعدی، معصومه کریمی، بابک نوری و سپیده خداوردی، اشاره کرد.

در ابتدای این شب هنر و موسیقی، محسن افشانی، که مسئولیت اجرای برنامه را بر عهده داشت، به روی صحنه آمد و ضمن عرض خیرمقدم به اساتید و هنرمندان و خانواده‌های هنرجویان حاضر در مراسم؛ از دکتر مجید اخشابی دعوت نمود، تا دقایقی را به صحبت بپردازند.
ایشان ضمن خوش‌آمدگویی و سپاس از مهمانان، حضور ارزشمند هنرمندان را ارج نهاده، و از اینکه هنرجویان به این سطح از مهارت دست یافته‌اند ابراز رضایت و خشنودی نمودند.

در ادامه، رویدادهای این چنین را برای آغاز کار هنرجویان، فرصتی مغتنم شمرده و برای ادامه‌ی راه هنری‌شان آرزوی موفقیت نمودند. پس از این سخنان، هنرجویان همراز یک به یک به روی صحنه آمدند و با نواختن پیانو، به هنرنمای پرداختند.
در پایان بخش اول رسیتال، استاد حسین خواجه‌امیری (ایرج) در میان تشویق کم نظیر مخاطبان، به اجرای چند آهنگ خاطره‌انگیز پرداختند. قطعه‌ی معروف «پرنده» استاد، که با همراهی و همخوانی حضار سالن همراه بود؛ حسن ختام اجرای ایشان بود.
پس از این لحظات خاطره‌انگیز، نوازندگی هنرآموزان همراز ادامه پیدا کرد؛ تا اینکه به دعوت افشانی، غلامرضا صنعتگر، از خوانندگان خوب کشور؛ با همراهی دکتر محمدرضا چراغعلی، آهنگساز و تنظیم‌کننده‌ی شهیر؛ به اجرای برنامه پرداختند.
صنعتگر چند قطعه از آثار شنیده‌شده‌اش را با نوازندگی دکترچراغعلی به میهمانان هدیه کرد.
در بخش پایانی برنامه، مجید اخشابی در کنار استاد حسین خواجه‌امیری (ایرج)، دکتر محمدرضا چراغعلی، غلامرضا صنعتگر و اسپانسرهای برنامه، با اهدای تندیس و لوح یادبود، گل و سه‌تار، از میهمانان و هنرجویان تجلیل به عمل آوردند.

انتهای خبر / 

Leave a Reply

Your email address will not be published.