موسیقی ایده آل: رامین میلانی سرپرست گروه دلشدگان مشهد معتقد است وجود بخش رقابتی در جشنواره موسیقی فجر انگیزه بیشتری به جوانان می‌دهد.

به گزارش ستاد خبری ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین الملی موسیقی فجر،  گروه دلشدگان مشهد در بخش رقابتی گروه نوازی کلاسیک ایرانی جشنواره موسیقی شرکت می‌کند. 

رامین میلانی درباره اجرای این گروه در جشنواره گفت: رپرتوار اجرایی ما در جشنواره موسیقی فجر حدود ۴۵ دقیقه است که از دستگاه همایون آغاز و به اصفهان ختم می‌شود.
وی ادامه داد: اجرا شامل چند قطعه ضربی، تصنیف و ساز و آواز است که همگی آنها ساخته اعضای گروه هستند.
سرپرست گروه دلشدگان مشهد که قرار است با همراهی این گروه در بخش رقابتی گروه نوازی کلاسیک ایرانی شرکت کند، گفت: امیرحسین و امیرفرهنگ اسکندری و امیرمحسن حجازی آهنگسازی و تنظیم قطعات گروه را برعهده داشته‌اند و قطعات بر روی اشعار قیصر امین‌پور، فریدون مشیری، حمید مصدق و روزبه عراقی مقدم ساخته شده‌اند.
میلانی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته با گروه‌های دیگری در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده است، افزود: سال ٩٠ با گروه برزین در جشنواره شرکت کردیم که توانستیم در بخش مربوط مقام دوم را به دست آوریم.
این هنرمند جوان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: وقتی در موسیقی بحث رقابت مطرح می‌شود، دیگر حضور پیشکسوتان در این عرصه معنایی ندارد. بخش رقابتی جشنواره مخصوص جوان‌ترهاست و عرصه خوبی برای جوانان ٢٠ تا ٣٠ سال است.
میلانی با بیان اینکه پیشکسوتان در جایگاه داور در جشنواره موسیقی فجر حضور می‌یابند، پیشنهاد داد: شاید خیلی وقت‌ها رپرتواری که جوانان برای اجرا انتخاب می‌کنند، با روحیات و سلایق داوران همخوانی نداشته باشد و من فکر می‌کنم بهتر است، ستاد جشنواره در بخش داوری هم به جوانان اعتماد کند.
وی افزود: البته خیلی دوست دارم، حضور جوانان مطرح در بخش جنبی جشنواره موسیقی فجر نیز محسوس باشد.
سرپرست گروه دلشدگان که از شهر مشهد میهمان جشنواره امسال است، یادآور شد: مشهد در زمینه موسیقی پتانسیل‌های زیادی دارد و جوانانش حرفی برای گفتن دارند. همین طور گروه‌های زیادی در این شهر به فعالیت موسیقی مشغول هستند. گروه‌های این شهر بارها در جشنواره‌ها مقام آورده‌اند و آخرینش مقام دوم گروه دلشدگان در جشنواره موسیقی استاد شهناز بود. 
وی افزود: فضای جشنواره موسیقی فجر، بازتاب خبری و برآیندی که می‌توانیم از این جشنواره داشته باشیم، می‌تواند در کار و شرایط مان موثر باشد. 
رامین میلانی در ادامه سخنانش اظهار کرد: رقابتی بودن جشنواره انگیزه بیشتری به ما می‌دهد و باعث می‌شود، جشنواره موسیقی فجر در انحصار گروه‌هایی خاص قرار نگیرد. به هر حال تعداد بسیار زیادی از گروه‌ها آثار خود را به جشنواره ارسال می‌کنند و این اتفاق مهمی است. 
میلانی که در این اجرا سنتور می‌نوازد از کیوان نعمت الهی ( تار)، امیرمحسن حجازی (بم تار)، امیرحسین اسکندری و پیمان اسماعیلی (کمانچه)، امیرفرهنگ اسکندری (عود)، پیام فرشاد (تنبک)، فرهود تاجبخش (سازهای کوبه ای) و روزبه عراقی مقدم (خواننده) به عنوان اعضای گروه دلشدگان یاد کرد.
سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.
علاقمندان می‌توانند اخبار مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند.

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.