موسیقی ایده آل – عاطفه احمدزاده : به نظر می رسد سال ۹۳ برای مانی رهنما که دو سال از انتشار آخرین آلبوم او با نام “من و تو” می گذرد سال پرکاری خواهد بود. وی دو آلبوم آماده انتشار دارد و تور کنسرت های او نیز در راه است.

یاشار درفشه مدیر برنامه های مانی رهنما در گفتگو با موسیقی ایده آل اعلام کرد:« مانی رهنما در سال جاری دو آلبوم روانه بازار خواهد کرد که یکی از آن ها طی چند ماه آینده و دیگری تا پایان سال منتشر می شود. آلبوم اول که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده و ده قطعه دارد، تقریبا آماده انتشار است، فقط چند قطعه باید مجددا تنظیم شوند و در آبان ماه منتشر خواهد شد. ترانه های این آلبوم سروده آقایان بابک مقدم، بابک صحرایی، سجاد ایران نژاد و یغما گلرویی است. آهنگسازی بیشتر قطعات به عهده خود مانی رهنما بوده و علاوه بر ایشان علیرضا افکاری، مهران خلیلی، رضا تاجبخش، فرزین قره گزلو و بهنام رهنما به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده در این آلبوم همکاری داشته اند.»

وی در رابطه با ساختار آلبوم و فضای کارها و در پاسخ به این سوال که «آیا فضای این آلبوم مانند کارهای قبلی ایشان غمگین است؟» گفت:« خیر، در این آلبوم قطعات متفاوت و شاد هم وجود دارد. مثلا یک قطعه با نام “با خودم می رقصم” که فضای شاد و شعر مثبتی دارد. همچنین قطعات دیگری با نام های “نیلوفر” و “سپیدار” هستند که فکر می کنم کارهای ماندگاری شوند، به ویژه قطعه “نیلوفر”. بقیه قطعات هم تنظیم ارکسترال دارند و فقط پیانو نیست.»

درفشه در رابطه با آلبوم دیگر رهنما اظهار داشت:« آلبوم دوم یک سورپرایز برای مخاطبان است. این آلبوم دارای سوژه، فضا و نام جالب و با مزه ای است که بسیار متفاوت بوده و حکم سورپرایز را دارد. فعلا در رابطه با جزییات این آلبوم خبری منتشر نمی کنیم تا سوژه آن لو نرود، اما فکر می کنم اسفند ماه سال جاری منتشر شود.»

وی همچنین شروع تور کنسرت های مانی رهنما در سراسر کشور را نوید داد:« تور کنسرت های مانی رهنما از نیمه دوم شهریور امسال آغاز می شود که به صورت اجرای دو نفره ایشان با آقای رضا تاجبخش خواهد بود به این شکل که آقای تاجبخش تنظیم و تک نوازی پیانو را به عهده خواهند داشت و مانی رهنما قطعات آلبوم “کجا به خنده می رسیم” را اجرا خواهد کرد. برنامه ریزی به این صورت است که کنسرت ها از تهران شروع شود و در نظر داریم که در شهرهای اصفهان، شیراز، اراک، بندرعباس، اهواز، بندرانزلی، قشم، شهرکرد، همدان، خرم آباد، لاهیجان، کرج، زاهدان، آمل و شهریار اجرا داشته باشیم. شروع این کنسرت ها از اواسط شهریور خواهد بود و تا مهرماه ادامه خواهد داشت و احتمالا برخی از آن ها به بعد از محرم و صفر موکول خواهند شد.»

منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.