موسیقی ایده آل – شاهین رسول زاده : مراسم رونمایی آلبوم کوچ بنفشه ها آخرین اثر استاد هوشنگ کامکار روز گذشته و با حضور حمیدرضا نوربخش(خواننده) ، صبا کامکار (همخوان)در شهر کتاب مرکزی برگزار شد.

هوشنگ کامکار در ابتدای این مراسم درباره این اثر گفت :این آلبوم را به پاس احترامی که برای استاد شفیعی کدکنی قائلم ساختم . کامکتر در ادامه توضیح داد : در نهایت تصمیم گرفتم آلبومی با اشعار این استاد ادبیات منتشر کنم ، در ابتدا کسانی که صدایم را روی این اثر شنیده بودند ، خوششان نیامد ، اما وقتی کلامم را برای استاد فرستادم بسیار پسندیدند و با ساخت آن موافق بودند

استاد کامکار در این نشست به تمجید از خواننده اثرش پرداخت و درباره حمیدرضا نوربخش گفت :  تنها خواننده مورد قبول من در ایران حمیدرضا نوربخش است، در واقع خواننده خوب بودن فقط معطوف به داشتن صدای خوب نیست بلکه آن هنرمند باید شخصیت هنری هم داشته باشد که نوربخش همه این فاکتورها را دارد. خیلی از خواننده‌ها هستند که کنسرت می‌گذارند و تعداد زیادی بلیت را در یک ربع از ساعت می‌فروشند، این ویژگی اصلاً برای من مهم نیست. نوربخش استاد آواز است و تا حال کارهای با ارزشی انجام داده و شخصیت هنری قابل احترامی دارد. وی در ادامه افزود : امروزه در موسیقی شاهد استفاده از لغاتی مانند بدعت، نوآوری هستیم که واقعا جای تعجب دارد چرا که در مورد هیچ‌کدام از موسیقی‌دان‌های ایرانی این موضوع حقیقت ندارد و هیچ‌یک از موسیقی‌دان‌های ایران نمی‌تواند ادعای نوآوری کند. من هم در این آلبوم هیچ‌گونه نوآوری نکردم و هیچ ادعایی هم بر این اساس ندارم.

استاد کامکار در پایان صحبت هایش به مقوله خواننده محوری که این روز ها در موسیقی باب شده پرداخت و گفت : متاسفانه امروز در موسیقی در زمینه خوانندگی برخوردهای افراطی صورت می‌گیرد و در یک مجموعه همه عوامل سهم داشته‌اند. به عنوان مثال قطعه "کاروان" را همه با نام استاد بنان می‌شناسند و هیچ کس حرفی از آهنگساز آن که نقش اصلی را بر عهده داشته نمی‌زند. به نظرم این ظلم به خالق اثر است.

در ادامه این نشست حمیدرضا نوربخش در باره همکاری اش با استاد کامکار و این پروژه توضیحاتی ارائه دادند و گفتند:من تا به حال تجربه خواندن کارهای اینچنینی را نداشتم و اعتراف می‌کنم که واقعا هم به لحاظ ریتم و امتذاج با ارکستر و هم به لحاظ حس و حالی که بر فضا حاکم آن کار سختی بود، وقتی ما در این آلبوم شور یا بیات ترک و یا بیات اصفهان می‌شنویم کمی متفاوت است با هر آنچه که قبلا شنیده‌ایم و به نوعی آن‌ها یک طعم خاص دارد.

پس پخش قطعاتی از این آلبوم ، از صبا کامکار که به عنوان همخوان در این آلبوم حضور دارد دعوت به عمل آمد . وی در صحبت هایش گفت : خوشحالم که بر روی پله‌هایی که پدرم کاشته قدم می‌گذارم. جوان‌های دیگر خیلی باید بیشتر از من زحمت بکشند و امیدوارم که برای آن‌ها هم شرایطی خوب برای کار کردن فراهم شود.

در ادامه می توانید عکسهای اختصاصی این نشست را به روایت گلشن قربانیان ، از موسیقی ایده آل ببینید:

هیچ گالری انتخاب شده وجود دارد و یا از گالری حذف شده است

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.