موسیقی ایده آل : اواخر سال ۸۹ بود که انجمن حمایت از بیماران مبتلا به دیستروفی با گروه طریقت شروع به همکاری کردند و اقدام به برگزاری چندین کنسرت با هدف حمایت مالی و معنوی از این بیماری کردند .
امیر حسین طریقت آهنگساز و رهبر ارکستر داتا پس از ۵ سال تلاش بی وقفه و بی منت برای بیماران مبتلا به بیماری دیستروفی عضلانی(تحلیل عضلانی)پیش رونده از طرف انجمن حمایت از مبتلایان به دیستروفی ایران به عنوان سفیر مادام العمر و با اختیارات تام در امور هنری و آگاهی رسانی منصوب گردیدند .
در سال ۹۰ کنسرت ریشه در خاک گروه طریقت و در سال ۹۱ ارکستر داتا به مدت ۳ شب و در سال ۹۵ به مدت ۲ شب و گروه دانوش که با حظور نوازنده سنتور و آهنگساز مبتلا به دیستروفی امیر همیتان ،در تالار اندیشه به روی صحنه رفت گوشه ای از فعالیت های امیر حسین طریقت برای معرفی و حمایت از این بیماران بود .
امیرحسین طریقت متولد ١٣۶٠ از سال ١٣٧٠ فعالیت هنری خود را آغاز کرد ،اولین استاد وی پدر ایشان بودند که در کنار ایشان ساز ویلون را به مدت۴ سال فراگرفتند ،در سن ١٢سالگی آموزش تمبک را با استاد محمود فرهمند آغاز نمود و در سن ١۶ سالگی ساز (نی ) را از استاد محمد موسوی فرا گرفت . وی با ورود به دانشکده موسیقی و پیش زمینه ساز ویولون ،فرا گیری ساز کمانچه را نزد استاد علی اکبر شکار چی آغاز نمود .
با توجه به پیشینه هنری خانواده طریقت در زمینه های مختلف موسیقی ؛گروه موسیقی طریقت توسط برادران طریقت در سال ١٣٧۴ فعالیتهای خود را بهمراه جناب سالار عقیلی آغاز نمود و در سال ١٣٨٠ اولین البوم این گروه به نام شور سرمستان منتشر گردید که با استقبال بی نظیری مواجه شد.
بیماری دیسترفی بیماری تحلیل عضلانی پیش رونده است که همانند تمامی بیماری های ژنتیک از بدو تولد همراه مبتلا می باشد.
این بیماری با اثر گزاری روی عضلات حیاتی بدن همراه بوده و فاقد درمان می باشد.
امیر حسین طریقت به عنوان سفیر بیماران دیستروفی پس از گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با این بیماری چنین گفت :
من با هدف معرفی و حمایت از این بیماران به فعالیت ها و برگزاری کنسرت ها و همکاری و همراه کردن سایر هنرمندان با این شعار که “یک لبخند و کمی مهر درمان دیستروفی است . ” ادامه میدهم و از سایر هنرمندان و مسئولین درخواست میکنم برای حمایت از این بیماران قدمی بردارند و در این راه از تمام توان و امکانات خود کمال استفاده را خواهم برد .

photo_2016-08-07_17-31-02

انتهای خبر / منبع اختصاصی موسیقی ایده آل

Leave a Reply

Your email address will not be published.